לקראת פיצול ביהדות התורה? בדגל התורה נשמעים הבוקר (שישי) קולות חזקים המביעים ספק בהמשך השותפות עם אגודת ישראל. בכירים בסיעה אומרים: "נמאס מהקרבות הפנימיות באגודה. לא מוכנים למצב שאנשי הפלג של פרוש ואיכלר לא יצביעו ויפסידו לנו קולות רבים. כל המכלול, כולל הפרות הסגר המאסיביות, החתונות ועוד, מביא אותנו לרוץ לבד שגם ככה אנחנו מביאים חמישה מנדטים לפחות".

ח"כ יעקב אשר על המחאות האלימות בבני ברק. צילום: דוברות הכנסת

עם פתיחת מערכת הבחירות לכנסת ה-24 התגלע פיצול בין חברי אגודת ישראל, אז חברי הכנסת מאיר פרוש ויעקב אייכלר, המייצגים את חסידויות ויזני'ץ ובעלזא, פנו לחברי דגל התורה ואמרו כי אינם מעוניינים עוד בהנהגתו של השר משה ליצמן.

בדגל התורה (משה גפני, יצחק פינדרוס, יעקב אשר) טוענים כי ביכולתם להתמודד לבד בבחירות ולזכות בחמישה מנדטים. בסיעה ישנה ביקורת על חסידויות אגודת ישראל אשר מעורבות במרבית הפרות ההנחיות המתוקשרות, אשר לטענתם עלולות לפגוע במפלגה בבחירות.

פיצול בין שתי הסיעות עלול להיות מסוכן במיוחד עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן קיימת סכנה ממשית שלפחות אחת מהסיעות לא תעבור את אחוז החסימה במתכונת החדשה - מה שיביא לאבדן קולות רבים למחנה התמיכה בו ולסיכוייו להרכיב את הממשלה הבאה.