השבוע ה-32 למחאה נגד נתניהו: גם הערב (שבת) התקיימו ברחבי הארץ הפגנות ומחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין התנהלותו במשבר הקורונה. לצד ההפגנות הקבועות בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ, בירושלים נערכה ההפגנה השבועית בכיכר פריז, שנפתחה בצעדת מחאה על מחדלי הקורונה שיצאה מגשר המיתרים בכניסה לעיר.

במהלך הצעדה נרשמו עימותים בין המפגינים למשטרה סמוך למתחם בית הנשיא, שוטר אחד נפגע קל בפניו ושני מפגינים נעצרו בגין הפרת הסדר. לראשונה מזה חודשים ולמרות הקור המקפיא בעיר, המשטרה השתמשה במכת"זית לפיזור המפגינים. 

שימוש במכת"זית בצעדת המחאה נגד נתניהו בירושלים

צעדת המחאה נגד נתניהו בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי "הצועדים בהגיעם סמוך לבית הנשיא החלו להפר את הסדר תוך ניסיונות אלימים לפרוץ את מחסום כוחות המשטרה, יידו חפצים, תקפו שוטרים וכתוצאה מכך נפגע שוטר בפניו. בעקבות התפרעות זאת פועלת המשטרה להשלטת סדר תוך שימוש באמצעים".

בתוך כך, נערכה הערב גם הפגנה על מותו של אהוביה סנדק סמוך לגשר המיתרים. המשטרה עדכנה כי עשרות מפגינים חסמו לסירוגין את נתיבי הנסיעה וכי חמישה מפגינים נעצרו. כמו כן, המשטרה עורכת סריקות לאיתור חשודים בהשלכת אבנים לעבר ניידת משטרה ומשאית, שחלפו בכביש סמוך למקום המחאה וספגו נזק. 

הפגנה נגד נתניהו במחאה על קורבנות הקורונה בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
בתל אביב, "הדגלים השחורים" הפגינו ברחבת הבימה במיצג מחאה על מותם של 4,600 קורבנות הקורונה.
מהארגון נמסר: "מעל 4,600 מתים - מי אחראי? בזמן שהנאשם בפלילים מריץ קמפיין "ניצחנו את הקורונה", מחלקות בתי החולים קורסות. הוא מחלק שוחד בחירות, וכבר שנתיים שאין למדינה תקציב. הוא מציג תכנית כלכלית, ומאות אלפים איבדו את מקור פרנסתם. מיליון מובטלים, ועשרות אלפי עסקים נסגרו. והכל בגלל ניהול רשלני וכושל שהוא הוביל. מתרחש כאן מחדל מהגדולים שידעה המדינה. מותם של מעל 4,600 איש ואישה הוא תוצאה של ניהול כושל ורשלני, ואיננו גזירת גורל!!".
מיצג מחאה נגד נתניהו על מותם של 4,600 קורבנות הקורונה (צילום: הדגלים השחורים)

לקראת המחאה סמוך למתחם מעון ראש הממשלה בירושלים כוחות המשטרה נפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים. במסגרת ההיערכות המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

הפגנה נגד נתניהו סמוך לגשר המיתרים בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הפגנה נגד נתניהו סמוך לגשר המיתרים בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

מהמשטרה נמסר: "המשטרה שבה ומדגישה כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".

מפגינים נגד נתניהו בבלפור, ירושלים. צילום: קומי ישראל

מתנועת הצעירים ״קומי ישראל" נמסר: "בעיצומו של מחדל הקורונה, עם 4,700 מתים, נתניהו ממשיך לעשות פוליטיקה קטנה על חשבון חייהם של אזרחי ישראל, אותם הפקיר למען הישרדותו האישית. בשעה שנתניהו רץ להצטלם בישובים הערבים על מנת לקושש מנדטים, משטרת ישראל מפעילה אלימות ברוטלית נגד מפגינים באום אל פאחם על מנת להשתיק את הביקורת על מחדליו בטיפול בפשיעה בחברה הערבית. אין גבול להפקרות".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "בשיאה של קטסרופה בריאותית וכלכלית הנאשם לוקח את ישראל כבת ערובה כדי לדחות את משפטו ומתרפס בפני החרדים, 'השותפים הטבעיים'. במקום לנהל את המשבר, הוא מאריך את הסגר ומציג "תכנית כלכלית" שתכליתה שוחד לבוחרים. אבדן השליטה על המגיפה וההתנהלות המופקרת הוא מחדל חמור יותר מיום הכיפורים. ביבי, אנחנו נחושים להציל את המדינה משלטונך המושחת והכושל ולשחרר את אותה מאחיזת החנק שלך. נפגין נגדך כל מוצש בבלפור עד שתלך!"