נמשכים המאמצים בימין להביא לחיבורים בין המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. על אף ההכחשות של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ושל יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, עדיין ייתכן חיבור בין מפלגותיהם - וראש הממשלה בנימין נתניהו משקיע מאמץ להגיע לכך.

בן גביר וסמוטריץ' רואים את עצמם כפרטנרים טבעיים של הליכוד, ואם יתאחדו יעלו מאוד סיכוייהם לעבור את אחוז החסימה ולהעניק לנתניהו את המנדטים החסרים לו להרכבת ממשלת ימין צרה. גורמים בימין המעורים במגעים טוענים כי כתנאי לאיחוד עם עוצמה יהודית דורש סמוטריץ' מנתניהו שריון אחד ברשימת הליכוד עבור אחד מחבריו לרשימה. לפי הערכות, המועמד המוסכם לשריון, המקובל גם על אנשי הליכוד, הוא עו"ד שמחה רוטמן, שהצטרף אל סמוטריץ' בשבוע שעבר. לפי גורמים בליכוד, נתניהו טרם החליט כיצד להשיב לסמוטריץ'.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בהצהרה על גיוס למפלגתו. צילום: ללא קרדיט

האיחוד הראשון בימין כבר נוצר אתמול: עוצמה יהודית של סמוטריץ' ומפלגת נעם, המייצגת גם היא את המגזר הציוני־דתי, סיכמו על הסכם ריצה משותפת. בהסכם ביניהן נכתב: "לאור האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל והצורך בהקמת ממשלת ימין חזקה ויציבה, ולאור המטרה לחבר בין כלל המפלגות המייצגות את הציונות הדתית ואת כל תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל, הגיעו הצדדים להסכמה על ריצה משותפת".

לשתי המפלגות מנגנון שטח משומן, הכולל אלפי פעילים, וראשיהן סבורים כי החיבור בין עוצמה יהודית, שלה גם קהל מצביעים מסורתי נאמן מהפריפריה, לנעם, הפונה לקהל הדתי, יגביר מאוד את כוחן המשותף.

אלון דוידי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אלון דוידי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בימינה בראשות נפתלי בנט הפתיעו אתמול כשהודיעו כי ראש עיריית שדרות אלון דוידי הצטרף למפלגה ושובץ במקום השלישי. לדוידי פופולריות רבה בימין ובחוגי הציונות הדתית. בעבר היה איש ליכוד ונחשב לראש עיר מקורב מאוד לנתניהו. דוידי מכהן גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי. קודם למינויו כראש עיריית שדרות שימש כמנהל ישיבת ההסדר בעיר וסמנכ"ל תנועת מבראשית. דוידי היה ממובילי תנועת המחאה נגד ירי הקסאמים המתמשך מרצועת עזה והקים את המטה לביטחון שדרות.