יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי הגיעה היום (שני) לאולפן 'בחירות אישיות' ביום הפריימריז למפלגה, ושוחחה עם טל שלו ב-103FM על המפלגה, הפריימריז ועל חיבור הפוטנציאלי עם יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי: "אחרי הפריימריז אבחן מה הדבר הנכון ביותר, אני עוד לא יודעת מהו" והסבירה כי מפלגות המרכז-שמאל "צריכות וצריכים לפעול באחריות, לא רק בהקשר של אחוזי חסימה". על מעמד האישה בפוליטיקה הבהירה מיכאלי: "יש סקסיזם חמור".

מרב מיכאלי על הפריימריז לרשימת העבודה לבחירות (צילום: אבשלום ששוני)

יו"ר העבודה טענה כי הקריאה שהופנתה לעמיר פרץ ולחבר הכנסת איציק שמולי, לעזוב את תפקידם בממשל, נבעה מתוך התחלה חדשה של המפלגה. "מפלגת העבודה היא איננה עוד חלק מהקואליציה, הסיפור הוא שמפלגת העבודה מתחילה התחלה חדשה, והיא צריכה לעשות התחלה נקיה, לא בתוך ממשלת נתניהו".

היא הוסיפה: "אחד הכלים שיש לי בעבודה הזאת הוא שהייתי 'טאלנט' המון שנים לפני הפוליטיקה. גם בתור טאלנט יש לך יום אחד רייטינג בשמיים ויום אחר על הפנים - ויום אחד לא נותנים לך תכניות בטלוויזיה, ולכן יש לי יחסים בריאים עם ה'תהילה'". 

"אני מאוד רחוקה מאופוריה, זה מאוד משמח ותמיד נעים לנצח ולא להפסיד, וכיף לדעת שמה שהאמנת בו מוכיח את עצמו. אני חשה באופן הכי עמוק שיש את האחריות שיש לי על הכתפיים. אני מחויבת למיקסום הקולות ולבנייה מחדש של המחנה", טענה.

מיכאלי אמרה: "אין ספק שאני יו"ר יחידה אישה בתוך הקונסטלציה. כל הסביבה הפוליטית מלאה בגברים. יש סקסיזם חמור, זה לא קשור אליי בהכרח. אנחנו בתקופה קשה במדינת ישראל בכל הקשור במאבקים של נשים לשוויון. יש כוחות שמרניים משיחיים שצברו כוח פוליטי אדיר ומנסים להשיב אחורנית הישגים שהשגנו – אנחנו מתמודדות עם זה".

כמו כן התייחסה לסרטון מעברה, שהוצף לאחרונה שוב ברשתות החברתיות בו היא נראית מושכת את חולצתה מטה: "התמונה הזו הייתה אקט של מחאה על דברים איומים שנאמרו נגד המתלוננות על משה קצב. אני גאה במה שעשיתי - שיראו ושיזכרו שעדיף לא לאנוס, שלא צריך להטריד מינית, שזה דבר אסור".