קבוצת עיתונאים מהמגזר הערבי, הודיעו הערב (שלישי) כי באופן מחאתי, יצאו מכלל הקבוצות של דוברות המשטרה, בשפות העברית והערבית. זאת, לאחר אירועי הלילה הקודם בטמרה, במסגרתם, בשל ירי של כוחות המשטרה, נהרג תושב המקום אחמד חג'אז.

בהודעתם נכתב: "אנו העיתונאים הערבים, כתבי השטח, עורכים ובעלי טורי דעה בכלי תקשורת שונים ומגוונים, ארציים ומקומיים, מודיעים בזאת על עזיבה קבוצתית מחאתית מכלל קבוצות הדוברות של המשטרה בשפות העברית והערבית. החלטתנו זו הינה צעד מחאה על הודעות המשטרה השונות והמשונות, המאשימות באופן עקבי את הקורבן, את הציבור הערבי, אליו אנו שייכים". 

תיעוד מזירת הירי בטמרה (צילום: אנשי הדממה)


"הגיעה העת להשמיע את מחאתנו וצעקתנו כאנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל, ולגנות באותה עת, את חוסר המעש של המשטרה במניעת האלימות הגואה, ואת הרצח והפשע המאורגן בחברה הערבית, כאשר משטרת ישראל ממשיכה במדיניותיה התוקפנית כלפי הציבור הערבי, והאשמת הקורבן", הוסיפו.

"המקרה האחרון והחמור ביותר שהתרחש בעיר טמרה, ובעקבותיו נרצח הסטודנט אחמד חג'אזי בדם קר על ידי אנשי המשטרה, היה הקש ששבר את גב הגמל. המשטרה, ובכל מקרה שבו מתרחש עימות כלשהו בין שוטרים לבין אזרחים מהציבור הערבי, ממהרת להוציא הודעות שאינן מדויקות, הודעות של אשמה וכזב, המאשימות באופן עקבי את הקורבן, בטרם בדקה ובטרם חקרה. מה שמוכיח ומעיד כי משטרת ישראל ממשיכה בתפיסתה הביטחונית והחשדנית כלפי כל אזרח ערבי במדינה, ואינה מתייחסת אלינו כאזרחים שווים. על פי כך, מצאנו לנכון, לעזוב את הקבוצות שאתם מנהלים ולהפסיק לקבל את ההודעות שאתם מעבירים לנו".