הסנאט בארה"ב אישר אמש (חמישי) ברוב קולות (97 תומכים אל מול שלושה מתנגדים בלבד) את ההצעה להתיר את השגרירות האמריקאית בירושלים. את ההצעה העלו חברי הסנאט הרפובליקני ג'ים אינהוף ממדינת אוקלהומה וביל הגרטי מטנסי.

נשיא ארה"ב טראמפ מכריז על העברת השגרירות לירושלים

אינהוף צייצץ בחשבון הטוויטר שלו כי אישור ההצעה "תהפוך את שגרירות ארה"ב בירושלים לקבועה, ותמנע את הזזתה העתידית. זה מהלך משמעותי שמעביר את המסר שאנחנו מוקירים את ירושלים כבירתה של מדינת ישראל".

אינהוף הוסיף כי "התיקון לא צריך להיות שנוי במחלוקת לאף אחד. זו עמדתנו בארה"ב במשך 25 שנה. ירושלים היא הבירה של ישראל ואנחנו צריכים למקם את השגרירות שלנו בירושלים".

הסנאטור הגרטי אמר ש"ירושלים היא הבירה הנצחית של המדינה היהודית בישראל". הוא הוסיף כי "בניית השגרירות בירושלים סוללת את הדרך לשלום אזורי שצריך להישמר. עכשיו בעלי הברית שלנו בישראל יודעים שאנחנו עומדים איתם". 

שלושת הסנאטורים שהתנגדו להצעה היו הדמוקרטים ברני סנדרס, הסנאטור היהודי ממדינת ורמונט שנודע בעבר בעמודתיו הביקורתיות כלפי ישראל, אליזבת וורן ממדינת מסצ'וסטס וטום קרפר ממדינת דלוואר. ההצבעה נתפסת במידה רבה כסמלית, כיוון שממשל ביידן הודיע זה מכבר כי אין בכוונתו להעביר את השגרירות מירושלים.

כשביידן היה בסנאט, הוא תמך בהצעה ב-1995 בחוק שגרירות ארה"ב בקונגרס שקבע כי השגרירות תעבור לירושלים, אך הנשיאים הקודמים ביל קלינטון, ג'ורג' בוש וברק אובמה השתמשו באפשרות לעכב את ביצוע המהלך.

כזכור, שגרירות ארה"ב בישראל עברה מתל אביב לירושלים בשנת 2018 זאת לאחר שנשיא ארה"ב לשעבר, דונאלד טראמפ, החליט לעשות כן.