היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט, הגיב הערב (שבת) להקלטה שפורסמה בחדשות 12, שהודלפה מתוך ישיבת הממשלה בה ניסה נתניהו להביא להארכת הסגר, למרות התנגדות כחול לבן ולמרות ההסכם הקואליציוני שלא מאפשר זאת. ההקלטה, בה הגיב לחוות הדעת שביקש גנץ, הוכיחה שמנדלביט נערך לאפשרות הזאת כבר אז, על אף שראש הממשלה ידע שהעברת החלטה ללא הסכמת גנץ היא לא חוקית.

מנדלבליט שכח לשים עצמו על השתק ונשמע מסביר מדוע נתניהו לא יוכל להאריך את הסגר בלי גנץ: "זה נועל אותו" (את נתניהו). גנץ אמר באותה ישיבה: "אני יודע מה הכוח הפריטטי, שהיועץ ייתן את דעתו". על פי הפרסום, בשלב זה הייתה הפסקה ומנדלבליט אמר לבן שיחו, ככל הנראה דובר משרד המשפטים, שיש בידיו חוות דעת שמסכלת את יכולתו של נתניהו להעביר החלטה ללא הסכמתו של גנץ. משמעות השיחה: לפני שבוע ויומיים מנדלבליט כבר נערך לאפשרות של בלימת החלטה שנתניהו מקדם - ללא הסכמת כחול לבן וגנץ. 

"בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון האחרון, אליה מתייחסת כאמור ההקלטה, הנושא התעורר פעם נוספת. לפיכך, היועמ"ש העביר שוב למזכיר הממשלה את אותה עמדה מחודש אוגוסט וביקש ממנו שיביא את הדברים לידיעת ראש הממשלה על מנת שיהיה מודע למצב המשפטי", נמסר מטעמו. לדבריהם, את דברים אלו "מסר קודם לכן למזכיר הממשלה תוך כדי הדיון". 

עוד הוסיפו: "יצוין, כי גם לאחר האירוע המתואר, לא הייתה כל פנייה ליועמ"ש על מנת לערער על חוות דעתו האמורה. לנוכח חשיבות הדברים, בכוונת היועמ"ש להעלות את חוות דעתו המנומקת בנושא באופן מפורט על הכתב ולהביאה לידיעת חברי הממשלה כולם בהקדם".