השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, דיבר הבוקר (שני) בראיון בכאן ב', התייחס להקלטות ישיבת הממשלה בשבוע שעבר ואמר: "גנץ ומנדלבליט הגיעו לישיבה מתואמים". בנוסף, התייחס השר להמשך התפשטות הקורונה ולאכיפת המשטרה עליה הוא ממונה, ומתח ביקורת על כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כתב אישום מפוברק ומופרך".

אוחנה אמר על שר הביטחון והיועמ"ש בישיבת הממשלה: "גנץ ומנדלבליט הגיעו לישיבת הממשלה מתואמים. הממשלה מעולם לא קיבלה את המנגנון שהציג היועמ"ש, ולפיכך היה צריך להחליט לפי כמות השרים המצביעים. בני גנץ והיועמ"ש שניהם בהחלטותיהם מפקירים חיי אדם משום שהם מקבלים על עצמם שאנחנו לא נוכל לנהוג באותן מגבלות מצילות חיים".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה על הארכת הסגר (צילום: איתמר שאול)

על רצונו של ראש הממשלה וחברי הליכוד להמשיך בתקנות הסגר אמר אוחנה: "כשאתה רואה את מספרי החולים והמתים אתה מבין שאין לך מנוס מלהמשיך עם המגבלות".

אינך חושב שאנחנו עומדים בפני מרד אזרחים?
"שוטרי משטרת ישראל עושים בחודשים האחרונים את הבלתי יאמן - נלחמים גם בקורונה וגם בפשיעה שאינה יודעת מנוח. אוכפים לפעמים חזק מדי. כשאתה משווה את משטרת ישראל למשטרות אחרות בעולם אתה רואה שאנחנו בשורה הראשונה של האכיפה והאכיפה שוויונית. 80% מהדוחות נרשמו בערים כתומות ואדומות. גם בהלוויות של רבנים אנחנו נכנסים. אנחנו פועלים למניעת שפיכות דמים - אם המשטרה הייתה פועלת בכל האמצעים שלה בהלוויות היינו רואים שפיכות דמים קשה - אנחנו אוכפים בצורה חכמה ואפקטיבית. לא היית מקבל רק נפגעים בהלוויה אלא היית גורם להפגנות המוניות אח"כ. המשטרה מפעילה את השכל הישר ויש לי ציפייה שהמשטרה תמשיך כך, אך יש לי גם ציפייה מהציבור שימשיך להקפיד על ההנחיות. עלינו לגזור על עצמנו כלל אחד - ככל שיותר אנשים לא יישמעו להנחיות כך התחלואה והתמותה יהיו גדולות יותר. לכו להתחסן - תצילו את עצמכם ואת המבוגרים שלנו".

שר הבט"פ נשאל גם על הדיון בעניינו של ראש הממשלה שייערך היום בבית המשפט המחוזי ואמר: "לצערי לא נהיה נוכחים עם ראש הממשלה בבית המשפט בשל התפשטות הקורונה שדיברנו עליה, למרות שאנחנו תומכים בשלטון החוק ולא בשלטון המשפטנים, אך בלבי אהיה עם ראש הממשלה בבית המשפט. כולם צריכים להקפיד על החוק ולהבנתנו ראש הממשלה לא עבר על החוק. כתב האישום הזה הוא מפוברק ומופרך. אני שר הבט"פ בממשלת ישראל ובעל השכלה משפטית ואני אומר שכתב האישום הוא מפוברק ומופרך. מדובר בניסיון פוליטי להוריד ראש ממשלה חזק מהימין. הם, אותם אנשים שהגישו כתב אישום נגד ראש הממשלה - הפרקליטות והיועמ"ש - הם מנסים מנסים להוריד את ראש הממשלה. ראינו כבר המון ניסיונות להוריד את ראש הממשלה".

לדעתך יש לדחות את שלב ההוכחות עד לאחר הבחירות?
"במגה תיקים שכאלה, לקבוע מועדי הוכחות כל כך מוקדם ובסמוך למועדי ההקראה תהיה החלטה מאוד שקופה ופוליטית. כמו ההחלטה להגיש את כתב האישום וכתב החשדות לפני הבחירות. אני מקווה שבית המשפט לא ישחק את המשחק של הפרקליטים והיועמ"ש. לעשות את זה עכשיו זה גם פוגע ביכולת של ההגנה להגיב בזמן".