"איש אינו חסין בפני החוק": ברקע הדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים התייחס יו"ר "תקווה חדשה", גדעון סער להליך המשפטי ואמר כי "זה יום קשה לכולם וזה יום קשה למדינת ישראל".

סער הוסיף כי "זה נושא שפוליטיקאים מכל הצדדים לא צריכים להתערב בו. צריך לאפשר לנהל את ההליך השיפוטי בלי התערבות פוליטית משום צד שהוא ובלי שום סוג של לחצים פוליטיים".

סער גם הביע את דעתו על התמודדותה של ההמשלה עם משבר הקורונה והליך היציאה מהסגר השלישי וטען כי "הממשלה נכשלה בחינוך בדיוק כפי שהיא נכשלה בנתב"ג, בדיוק כפי שהיא נכשלה באכיפה ובהגנה על העסקים". לדבריו, "לא הגיוני שהדבר הזה יתנהל כמו חלטורה ולא כמו שהוא אמור להיות. ניתן לחזור באופן הדרגתי, אחראי ודיפרנציאלי ללימודים. כלומר, תוך התחשבות בנתוני התחלואה ברשויות שונות ובאזורים שונים. יש לנו גם את הכלים, מצד אחד חיסון עובדי הוראה ומצד שני אפשרות לבדיקות".

גדעון סער, יו''ר מפלגת תקווה חדשה (צילום: מארק ישראל סלם)
גדעון סער, יו''ר מפלגת תקווה חדשה (צילום: מארק ישראל סלם)

גנץ: "בלעדינו לא היה משפט"

שר המשפטים והביטחון בני גנץ בהצהרה ממשרד המשפטים, בהתייחסו למשפטי נתניהו: "יום שבו ראש ממשלה בישראל מתייצב בבית המשפט, הוא יום קשה ועצוב למדינת ישראל וכל אזרח בישראל מרגיש מחנק בגרון. זהו יום קשה ועצוב, אך גם יום חשוב שבו מבין כל אדם כי איש אינו חסין בפני החוק. כולם שווים בפני החוק. גם אתה ראש הממשלה. זהו היום להבהיר - לא נאפשר לאיש להשחית ולפגוע במערכת המשפט. אנחנו נשמור עליה ונגן עליה".

גנץ מתייחס למשפט נתניהו: "בלעדינו הוא היה מקבל חסינות". צילום: דוברות משרד המשפטים

"אני ניצב מולכם כעת כממלא מקום שר המשפטים: אנחנו עצרנו את הפגיעה בדמוקרטיה, הדפנו את ניסיונות הליכוד להחליש את בג״צ, בלעדינו לנתניהו כבר הייתה חסינות ומשפטו לא היה מתקיים. אנחנו נמשיך ונשמור על תיק המשפטים גם בממשלה הבאה שתהיה פה בלי ביבי ותבלום כל ניסיון פגיעה במערכת המשפט ובדמוקרטיה. בית המשפט הוא זה שיעסוק במשפט נתניהו. הציבור ישפוט בבחירות: תיק המשפטים יישאר בידי אנשים ישרים, או חלילה יוחזק בידי אנשים שהיושר הוא מהם והלאה. הצדק והיושר ינצחו", הוסיף גנץ.