"תיקי נתניהו - רדיפה משפטית": שר התחבורה לשעבר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שטח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על התנהלות מערכת המשפט בכל הקשור למשפטי ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. סמוטריץ', שמפלגתו התאחדה לאחרונה עם מפלגתו של עו"ד איתמר בן-גביר (עוצמה יהודית), הביע ספק לגבי היחס ההוגן שצפוי לקבל נתניהו בבית המשפט: "לשופטים יש אג'נדה - מרביתם אליטה אשכנזית שמאלנית".

"אם יציבו קלפי בבית משפט העליון, יהיה רוב למרצ ושמאלה", הוסיף סמוטריץ'. "אני לא רגוע לגבי משפט צדק לנתניהו. עמדתי לא השתנתה גם כשישבתי באופוזציה. נתניהו נרדף משפטית על ידי המשטרה והפרקליטות בחקירות וכתבי אישום שלא היו אמורים להגיע בכלל. לא רק אני אומר את זה, גם אנשים שמבינים במשפט. הסיכוי למשפט צדק קלוש מאוד".

אולם בית המשפט המחוזי בירושלים בו נערך משפט נתניהו (צילום: ראובן קסטרו)
אולם בית המשפט המחוזי בירושלים בו נערך משפט נתניהו (צילום: ראובן קסטרו)

"אני אומר את זה כאזרח מודאג שמאמין שבמדינת ישראל צריכה להיות מערכת משפט חזקה, עצמאית, בלתי תלויה, מקצועית, ואני רואה את המערכת הזאת פעם אחר פעם נחשפת בקלונה", הוסיף. "תיקי נתניהו הם רדיפה משפטית מתחילתם ועד סופם. ככל שעובר הזמן, נחשפת עוד שערורייה, ואז מנסים לפברק אישורים".

"אנחנו רואים את הנזק של מערכות החוק, בין היתר בירידה הדרסטית של אמון הציבור, במשטרה בפרקליטות ובבית המשפט", אמר עוד יו"ר הציונות הדתית. "זו הסכנה הגדולה והמחיר הכבד שאנחנו משלמים, ונעשה את השינויים שדרושים למערכת המשפטית".

הביקורת של חבר הכנסת מהימין המשיכה להחריף: "שופטים משבצים את עצמם בשיבוץ גנרי כזה, וממנים את החברים שלהם. חבר מביא חבר. התוצאה - בית משפט מאוד הומגני שמייצג דעות מיעוט קצוניות בחברה הישראלית. קח את מזוז (מני מזוז, שופט עליון) - הוא משקף קצה מאוד קטן בחברה הישראלית. אם היית שם קלפי בבית המשפט, היית מקבל את מרצ ושמאלה".

"המינמום, זה שההרכב של נתניהו ישקף אכשהו את ההרכב האמיתי של החברה הישראלית. יש פה הרכב של אוכלוסיה אלטיסטית אשכנזית שמאלנית, וחסרות כל האוכלוסיות האחרות. ההרכבים האלו מוטים אדאולוגית - וזה רע לדמוקרטיה", המשיך.

אתה תהיה שר המשפטים הבא?
"אני אגיד מה שחשוב - שתקום ממשלת ימין. מה יעשה בצלאל סמוטריץ׳ בתוכה, זה פחות חשוב. נכון, רציתי להיות שר המשפטים, אני עדיין חושב שצריך להכנס למשרד הזה ולבצע שינוי עומק דרסטי במערכת המשפט".