השרה לשעבר מטעם הליכוד, לימור לבנת, שוחחה הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והסבירה את החלטתה לעוזב את הליכוד: "בן גביר היה הקש ששבר את גב הגמל. מדובר בכהניסט, אז ללכת איתו?". כמו כן, תקפה את אלירז שדה בהמשך לסכסוך המתוקשר ביניהם: "הוא פליט ריאליטי שעשו אותו עיתונאי".

הויכוח הסוער של לימור לבנת ואלירז שדה (באדיבות רשת 13)

שוב עוזבת את הליכוד?
"תחזור על השקר הזה, כאילו אני שוב עוזבת את הליכוד, אני מ-2017 כל חצי שנה עוזבת, השקר הזה מהודהד מאז שפרסמתי את המאמר שלי ביום שישי בידיעות אחרונות ואחרי זה בווינט. השקר הזה מהודהד על ידי בלפור, אלו לא דפי מסרים. בהחלט בשנתיים האחרונות, בהחלט יש לי ביקורת על נתניהו, על מהלכים שלו בהם הוא מנסה לחסל את שומרי הסף וכל שריד של ממלכתיות ממנו והלאה כבר. הוא תוקף את היועמ"ש הפרקליטות, המשטרה וכו'". 

היא הוסיפה כי "ביום הבחירות באפריל 2019 ביום הבחירות עצמו, פרסמתי מאמר בידיעות אחרונות שכתבתי 'ועדיין מח"ל' קראתי להצביע לליכוד. בפברואר 2020, כחול לבן ניסו לעשות שימוש בדברים שכאילו אמרתי בקמפיין הבחירות שלהם ואני הזהרתי אותם בל יעשו בזה שימוש ודרשתי שיורידו את זה מיד. כלומר אני בליכוד ואני כל כולי בליכוד. אמרת 'שוב עוזבת', יש כוונה להראות כאילו אני עזבתי את הליכוד וכל פעם אני מחדש כאילו עוזבת את הליכוד. בוא נעשה הפרדה, בין ביקורת של מי שנמצא בפנים בתוך תנועה מפוארת שאני 50 שנה חברה בה, ובין החלטה שהייתה לי מאוד קשה, להודיע אתמול בלילה בווטסאפ למנכ"ל הליכוד – החלטתי לפרוש מהליכוד ואני מבקשת לגרוע אותי מרשימת חברי הליכוד. בין הביקורת שמתחתי ובין דברים שאמרתי ובין ההחלטה לעזוב את התנועה שמנחם בגין היה חתום על פנקס החברה שלי כשהייתי בת 20, יש פער עצום ואדיר ולכן זה לא פייק ניוז אפילו, זה פשוט שקר שמנסים להדהד שוב ושוב". 

מפריע לך שהוא חשוד במרמה והפרת אמונים.
"אני בוודאי לא שמחה מזה, אני חושבת שזה בעייתי, אבל לא זה מה שהביא אותי להתנתק מהתנועה".

אז מה הביא אותך להתנתקות? בן גביר?
"זה היה הקש ששבר את גב הגמל, החבירה הזאת עם הכהניסט, ההומופוב, איתמר בן גביר והוא כהניסט, ולהגיד שזה היה כשהוא היה נער בן 14 כל זה לא נכון. מדובר בכהניסט. ללכת איתו יחד?"

תני לי דוגמה אחת שבן גביר אמר שמוכיחה את הטענות האלה?
"ברגע בו הוא אומר שצריך להחזיר את תנועת כ"ך לחוק כדי שתהיה תנועה חוקית, וברגע בו הוא אומר כהנא צדק אדם שכולנו יודעים מה היו דעותיו והוא מדבר על כהנא כאדם צדיק וכו'.

שלט על המצודה של גדעון סער – ברמת ההטרלה זה נחמד.
"לא ראיתי את זה, ברמת ההטרלה אם הוא עשה דבר כזה , נחמד. זה יותר מוצלח בעיני מאשר שלט ענק עד קומה 14 שראיתי לפני שנתיים של אלירז שדה שכמעט גרם לי להתקף לב. אני מדברת על מה נהיה מהמצודה, מהתנועה. הוא פליט ריאליטי שנתניהו לקח אותו כדי שיראיין אותו בבחירות הראשונות, אין לי כלום נגד האיש אבל מדובר בפליט ריאליטי שעשה אותו כאילו עיתונאי, כאילו הוא המראיין שלו ואז על המצודה המפוארת הזאת...".

אלירז שדה הוא דמות אהובה בישראל. אז מה אם הוא היה באח הגדול?
"מה זה ישראל הראשונה? אתה ישראל הראשונה?".

אני ישראל הראשונה אבל אני אשכנזי שהיה מחובר לאליטות. אבל אני הולך לבית הכנסת, הלכתי שנים לבתי כנסת של ספרדים התחברתי לתדר, איך הם רואים אתכם האליטיסטים שמדברים ככה על אלירז שדה.
"אני במשך 40-30 שנה, 50 שנה, אני הסתובבתי בסניפי הליכוד בכל רחבי הארץ, ואני פגשתי את הליכודניקים האמיתיים אלה שהם נמצאים בכול היישובים, מצפון ועד דרום, ימה וקדמה, צפונה ונגבה. במקום ז'בוטינסקי, בגין, שמיר על המצודה שלט ענק של אלירז שדה זה כמעט גרם לי להתקף לב, לא בגללו אישית, וסליחה אם אני פוגעת בו".

למי תצביעי?
"אני לא יודעת".