שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הביטחון בני גנץ שוחחו הערב (ראשון) בחדשות 12 ו-13 על פתיחת המשק הצפוייה בשבוע הבא ועל הגישות השונות שלהם בנושא. כ"ץ טען כי יש לפתוח את המשק בצורה מבוקרת ובשני שלבים כיוון שזה יהיה הסגר האחרון, בעוד גנץ טען כי הכלכלה חייבת לנשום בהקדם.

"אני כל כך רחוק מהעמדה הפוליטית של גנץ", אמר כ"ץ והוסיף: "עמדתי ברורה ביותר. אמרתי שיום פה ויום שם זה פחות חשוב. אני רוצה שהעסקים יפתחו בשני שלבים בצורה מבוקרת כי זו הפתיחה האחרונה. אני רציתי החלטות מדוייקות וקונקרטיות. אנחנו הולכים לקבל החלטה מחר לפתוח בעצם חלק גדול במשק מתחילת השבוע ואני מתכוון להביא השבוע את התוכנית הכלכלית הגדולה כדי לסייע להם". 

לדבריו, התוכנית הכלכלית תסייע לעסקים עם מענקים של בין 8,000 ל-10,000 שקל. "אני אאבק נגד חסימות פוליטיות מלאכותיות של גנץ ואני אאבק גם בוויכוח עם היועמ"ש כאשר אני מייצג ציבור שזקוק לסיוע. אני חושב שכל ההליכים הפוליטיים לא עומד בפני הצורך לסייע לציבור. זו תוכנית לא פוליטית. אני לא יצאתי לחופש, הקורונה לא יצאה לחופש, הם סובלים והם צריכים סיוע".

גנץ, מנגד, הדגיש: "כשצריך סוגרים ושאפשר אז לפתוח - מגמות התחלואה יורדות ומגמות החיסון יורדות. יש לחלק את המדינה לאזורים ולבחון כל שבוע מה צריך להיפתח ומה לא. חייבים לתת לכלכלה לנשום. לסגר יש אימפקט שלילי על החיים פה. אנחנו לא אומרים לפתוח בהפקרות אלא בחכמה".

כאשר נשאל מה יש לו להגיד על כך שהמומחים עם נתניהו, אמר: "אני מסתכל מהזווית של מומחי הבריאות אבל אני מסתכל על זה גם משאר ההיבטים. אני סבור שצריך לפתוח תחת הגבלות - התחסנת? נכנסת. אפשר לפתוח לפי התו הירוק ולחיות לצדה של הקורונה. לא בחוסר אחריות אלא באחריות רבה".

על התנגדויות כחול לבן בקבינט, אמר: "כשצריך סגר תומכים וכשלא צריך סגר אז מתנגדים. השוני הוא לא הסקרים ולא קשור למצבי האלקטורלי אלא נמצא רק בנתון אחד - החיסונים במדינת ישראל. ככל שזה משפיע יותר על מגמת התחלואה כך זה צריך להתבטא בהקלה בהגבלות. אני תומך בהידוק הצעדים לקראת פורים, אסור לשחזר את מה שהיה בשנה שעברה. חייבים טיפה לרסן באותו יום בו יש הרבה מאוד מגעים מסוכנים - קורא לכל הציבור לנהוג באחריות בחג הזה".