ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש ב'חדשות 12', וכאשר נשאל האם יפעל לחקיקת חוק צרפתי בהמשך טען כי התיקים נגדו 'תפורים' וכי הם 'יתפוררו'. סגן שר הבריאות יואב קיש שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, התייחס לסוגייה שמעסיקה רבים בציבור הישראלי, ואמר: "עוד לא ראיתי נוסח של חוק. כשיגיע חוק צרפתי נקבל החלטה. יש חשיבות גדולה לכך שלא ניתן למערכת פרקליטות לסכל ראש ממשלה".



"אני חייב להתייחס למה ששמעתי מליברמן, בדבר אחד הוא כן דייק, בכל הדברים האחרים לא הייתה מילה אחת נכונה. הוא מתכנן יחד עם האחרים בחבורת המפלגות של גדעון ולפיד, אולי גם בנט, מי יהיה עם מספר המנדטים הגדול ביותר והוא יוביל אותם. אני לא מבין איך הוא מגיע לדברים ההזויים האלה. הוא מדבר על רה"מ נתניהו שליברמן עצמו לא עשה כלום, אין לו שום הישג, ורה"מ רק בשנה האחרונה עם ארבעה הסכמי שלום, עם הישג מדהים של חיסונים והוא מספר סיפורים. פשוט מנותק לחלוטין".

רה"מ מתייחס לחוק הצרפתי, האם יהיה חוק כזה? שואלים האם תפעלו לחסינות רה"מ בממשלה הבאה אם תקימו אותה, ואין תשובה חד משמעית.
"אני חושב שיש לנו בעיות קשות במערכת הפרקליטות והמשפט במדינת ישראל, זה לא משהו חדש שאני אומר היום אלא אני אומר את זה הרבה זמן ואמרתי את זה לרה"מ נתניהו בכנסת ה-20. אם יש לי ביקורת כלפיו זה שאת הדבר הזה הוא לא אפשר לעשות ולעיתים זה לא היה ביכולתו, כחלון חסם אותנו אז מלהוביל את המהלכים הזה".

אין לרה"מ אחריות על כך שלא הצלחתם 'לתקן' את המערכת?
"אם יש לי ביקורת על רה"מ על מהלך שהוא לא הצליח להוביל זה שם".

האם תפעלו בעניין החוק הצרפתי?
"אני אעשה הכל בשביל לתקן את הליקויים במערכת הפרקליטות ובמערכת המשפט, יש הרבה. לכן, אני בוודאי כשיגיע חוק צרפתי אני אראה מה הכוונה. בוודאי יש חשיבות גדולה לכך שלא ניתן למערכת פרקליטות לסכל ראש ממשלה".

החוק אמור להגיע?
"אין לי מושג, זו שאלה תיאורטית. זה בוודאי מהלך שאם יגיע יהיה בצורה קואליציונית. מה יעשה יואב קיש? יש ליקויים קשים במערכת הפרקליטות והמשפט במדינת ישראל שחייבים לתקן אותן ומהלכים כמו החוק הצרפתי נראים לי רלוונטיים לעניין".

לגיטימי לחוקק חוק צרפתי רטרואקטיבי שיחול על רה"מ?
"כל מה שאני רואה בתיקים של רה"מ שאם נתחיל מזה שאפילו לא התקבל אישור של היועמ"ש לחקירה ואת כל הניסיונות של החוקרים שמחפשים איך 'תביא לי משהו על רה"מ' אז התשובה היא – אני רואה שכל הדבר הזה הולך לקרוס כמו שאמר רה"מ אתמול. אין שם כלום, ולא סתם גם בג"ץ לאחרונה קבע שמועמד לראשות ממשלה יכול להתמודד גם אם יש נגדו חקירות, ולא סתם בחוק כתוב שרה"מ יכול להישאר בתפקידו". 

הסדר טיעון, זיכוי או הרשעה.
"יתפורר, המשמעות היא יזוכה כי כל האירוע הזה הזוי". 

לזה הוא מתכוון?
"לזה הוא מתכוון, יש משפט ויש שופטים".

המשפט יתנהל עד הסוף, עד זיכוי.
"אני מבין שזה מטריד אתכם. נקודת המוצא הבסיסית שלי היא – יש הרבה מה לתקן במערכת המשפט והפרקליטות במדינת ישראל. גם בתיקים של רה"מ שיותר ויותר אנחנו נחשפים לכל התהליך, בדוגמה הכי בסיסית, אפילו אישור של היועמ"ש לחקירת רה"מ לא נמסר באירוע הזה שאם היינו בעולם משפטי טהור היה מבטל את כל התיקים עכשיו אבל כנראה משיקולים אחרים. ברמה הבסיסית אם אין אישור כל החקירה מבוטלת, מה שנקרא 'פרי העץ המורעל'. מה יקרה לגבי חוק צרפתי? אלה העמדות הבסיסיות שלי, אני חושב שרה"מ לא צריך להיות תחת מרותו של יועמ"ש אחרי שנבחר במילוני קולות. אחרי שאקרא את החוק אני אתייחס".

פתיחת המסחר בשבוע הבא, אתה חי בשלום עם הנתונים?
"הייתי מעדיף לחכות עוד שבוע אפילו בסגר. לא רציתי לצאת מהסגר כשיצאנו, אנחנו מתמודדים עם מערכת לחצים, לא כולם חושבים כמונו. אנחנו ניסינו למשוך את זה ככל שיכולנו, יש פה סיכון. הייתי מעדיף לצאת אחרי עוד שבוע של הורדת תחלואה וזה לא התאפשר. האם אנחנו עושים טעות? זה תלוי בציבור".

מי לא אפשר את זה?
"כחול לבן כל הזמן לחצו לפתוח, רצו להקדים, הגיע לעימות מאוד קשה בממשלה, גם עכשיו הם לחצו".

הלחץ שלהם יכול להוביל לסגר נוסף?
"אם לא נתנהל בזהירות, אנחנו נשנה את מגמת ירידת התחלואה, למרות החיסונים. נדרשת אחריות מכל אחד".

גם סגר אפשרי?
"אני מאוד מקווה שזה הסגר האחרון, אני עושה הכול שזה יהיה סגר אחרון. עם המחלה הזאת אני לא מתנבא".