המתיחות בין כחול לבן לליכוד בשיאה: במפלגת המרכז הודיעו הבוקר (שני) כי שר הביטחון בני גנץ לא ישתתף בדיון שיקיים הקבינט הכלכלי בתכנית הכלכלית שגיבשו שר האוצר, ישראל כ"ץ, ורה"מ נתניהו. "למען הסר ספק - לא נקיים פגישה על פייק תוכנית כלכלית, ללא מקורות וללא היתכנות, שמטרתה לתת שוחד בחירות", נמסר מלשכת גנץ. בעקבות ההודעה בוטל הדיון. 

מוקדם יותר, שר האוצר דחה את הביקורת על התכנית הכלכלית שגיבש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אמרתי לגנץ אתמול שאני מתנגד להגדרה 'שוחד בחירות'. זאת תוכנית המשכית לדברים שכבר עשינו בעבר. אנחנו לא יכולים לחכות בגלל הבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף: "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא סיוע כלכלי בגלל בחירות?" (קרדיט: ללא)

הוא הסביר כי "תוכנית הסיוע לקורונה תמיד הייתה ליד התקציב, לא במקום התקציב. חייבים להביא עדכון עכשיו. כל אנשי האוצר היו שותפים לדיונים - בסוף ראש הממשלה ואני החלטנו להביא אותה". בגלי צה"ל ציין כי "קיימתי מגעים עם אנשי גנץ, והיום אפגש עם השר פרץ והשרה פרקש-הכהן. עד היום הצלחתי להעביר תכניות רחבות פה אחד בכנסת, וגם עכשיו אסור לעצור את זה בממשלה".

בתוך כך, נתניהו פרסם סרטון בו הבהיר: "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא חיסונים בגלל בחירות? מה פתאום, הרי אנשים ימותו. אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא סיוע כלכלי בגלל בחירות? מה פתאום, הרי עסקים ימותו. הבאנו 15 מיליארד שקל, עם מקורות, כדי לתת לעסקים, לעצמאים, למובטלים, לכלכלת ישראל. לא יתכן שפוליטיקאים חסרי אחריות, בירוקרטים ויועצים משפטיים, יתייצבו נגד העם ולא יתנו לנו להביא לאזרחים סיוע כלכלי. אנחנו בעד העם, אנחנו נביא לכם את הכסף ולא נפסיק להילחם בשבילכם".

תוכנית המענקים הצפויה היא בסך 750 שקל לאזרח ו־500 שקל לילד, אך צוין מראש כי המענקים לכל אזרח יוגבלו אך ורק לקבוצות האוכלוסייה שעד לעשירון ההכנסה השביעי.

החידוש בתוכנית המעודכנת היא שגם המענקים לילדים יוגבלו לקבוצות ההכנסה עד העשירון השביעי. המענקים לילדים יוחלקו רק עד הילד החמישי, כך שמשפחה עם חמישה ילדים תזכה למענק של 4,000 שקל: 1,500 שקל לזוג הורים ועד 2,500 לחמשת הילדים. התשלום ייעשה באמצעות המוסד לביטוח לאומי.