שר הפנים אריה דרעי אישר למשפחתו של רב מוכר לעבור דרך מעבר טאבה בזמן שנאסרה כניסה של ישראלים לארץ דרכו על פי תקנות הקורונה, כך דווח הערב (רביעי) ב"חדשות 13".

על פי הדיווח, השר העניק לפני כשבוע וחצי אישור יוצא דופן לפתיחת מעבר הגבול היבשתי בין אילת וטאבה שבמצרים, השוכן כ-10 ק"מ דרומית למרכז העיר אילת, לאחר שקבוצת ישראלים נתקעה בטורקיה ולא יכלה לשוב לישראל.

בני משפחת ארוש שהיו חלק מן הקבוצה הם קרובי משפחה של הרב שלום ארוש, רב חסידי ברסלב בישראל. הרב תמך בשר לפני מספר חודשים וקרא שלא להפגין נגדו על רקע האיסור לטוס לאומן בראש השנה.

אחד מבני המשפחה אמר כי "היינו במרוקו להילולה של רבי יצחק אבו-חצירא. ממרוקו הגענו לטורקיה, ואמרו לנו שאין טיסה אבל שסיני פתוח. נסענו לסיני - והיה סגור".

עוד דווח, כי בני המשפחה פנו לוועדת חריגים, אולם לדברי האיש, "עד שלא התערבו חברים ממש שמכירים... אחד העוזרים של חבר הכנסת עזר לנו".

לשאלת "חדשות 13" אם לעניין זה אישור של שר הפנים, השיב: "כן, העוזר שלו עזר לנו". ואכן, ועדת החריגים סיפקה למשפחה אישורי כניסה לארץ אחרי ששניים מהם הוכיחו שנשותיהם בהיריון מתקדם בארץ.

יצוין כי אישור כזה משמש בדרך כלל לעלייה לטיסת חילוץ, כך שכדי לפתוח את המעבר היה דרוש עדיין אישורו של דרעי. גורמים ברשות שדות התעופה טענו כי הבקשה הייתה חריגה ביותר ולכן דרשו אותה בכתב. לאור זאת פנה מנהל רשות האוכלוסין וההגירה בכתב למנכ"ל רשות שדות התעופה וביקש לפתוח את המעבר.

במשרד החוץ ובמל"ל דרשו להכניס את כל חברי הקבוצה לאור החשש הביטחוני שיתעורר אם יישארו בצד המצרי של הגבול.

רשות האוכלוסין וההגירה מסרה בתגובה: "בימים בהם הממשלה הכריזה רק על סגירת נתב"ג והסמכות על המעברים היבשתיים הייתה בידי שר הפנים על פי חוק, אושרה כניסה בגבולות היבשתיים בשלושה מקרים שונים, בהתחשב בנסיבות הייחודיות של כל מקרה. הניסיון לייחס לאחד המקרים שיקולים לא מקצועיים חסר שחר, אינו תואם את המציאות ומתעלם מכלל העובדות שהוצגו באופן מפורט, מתועד וממוסמך".

מלשכתו של השר דרעי נמסר כי "כניסת קבוצת האזרחים דרך מעבר טאבה לשטח ישראל נעשתה על פי כל הנהלים ועל דעת גורמי הביטחון והמל"ל, בשל הסכנה שנשקפה לחייהם במקום שבו נמצאו. למרות בקשת המל"ל כי ייפתח מעבר הגבול ובקשת שר הפנים על פי סמכותו, עברו ימים עד שהמצרים הסכימו לפתוח את המעבר ולאפשר את כניסת האזרחים. אחרת היו נשארים בשטח מצרים במשך השבת ומסכנים את חייהם".