לאחר המתנה ארוכה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בהודעה שמסר נתניהו לתקשורת, אמר כי "השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה".

בנימין נתניהו מברך את ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס. צילום: רועי אברהם, לע"מ

עוד הודיע רה"מ כי שני המנהיגים "ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב. הוא הוסיף: "הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש המשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה".

כזכור, ג'ו ביידן נכנס לתפקיד הנשיא ב-20 לינואר, ושוחח מאז עם מנהיגים רבים בעולם אך לא עם נתניהו, דבר שגרם להרמת גבה מצד רבים במערכת הפוליטית והתקשורתית. עם זאת, כשנשאל על כך נתניהו, הוא השיב כי עובדה זו אינה מעיבה עליו. היום, בראיון שנתן לגלי צה"ל אמר כי "יש לנו קשרי ידידות. ג'ו ביידן מכיר אותי קרוב ל-40 שנה. הגעתי לציר בוושינגטון כצעיר ישראלי, הוא היה צעיר אמריקאי והיו לנו יחסי ידידות לאורך השנים".

כזכור, רק אתמול אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, כי השיחה בין הנשיא האמריקאי לראש הממשלה תתקיים בקרוב. היא הזכירה את הדברים בהצהרה מיוחדת לכלי התקשורת במעונו של הנשיא. עוד אמרה סאקי בעניין זה כי נתניהו צפוי להיות המנהיג הראשון במזרח התיכון עמו ישוחח ביידן.