לאחר שיחתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (חמישי) ישיבה שתעסוק בשינוי עמדת ארה"ב כלפי ההסכם עם איראן. הדיון יתקיים בפורמט שיחת ועידה ( vc), וישתתפו בו שרים בכירים, כמו גם בכירי מערכת הביטחון ובכירי משרד החוץ.

בנימין נתניהו מברך את ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס. צילום: רועי אברהם, לע"מ

שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית, השר לשעבר גלעד ארדן, התייחס הבוקר לסוגייה, ואמר בראיון בכאן ב' כי "ייתכן שיהיו בינינו לבין הממשל האמריקאי מחלוקות בסוגיית הגרעין האיראני".

כאמור, נתניהו שוחח אמש עם ביידן, כחודש לאחר כניסתו לתפקיד. בהודעה שמסר נתניהו לתקשורת, אמר כי "השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה". רה"מ ציין גם כי שני המנהיגים "ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב".

רה''מ נתניהו משוחח עם הנשיא ביידן (צילום: ללא קרדיט)
רה''מ נתניהו משוחח עם הנשיא ביידן (צילום: ללא קרדיט)

מטעם נתניהו נמסר עוד כי "הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש המשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה".

כזכור, ג'ו ביידן נכנס לתפקיד הנשיא ב-20 לינואר, ושוחח מאז עם מנהיגים רבים בעולם אך לא עם נתניהו, דבר שגרם להרמת גבה מצד רבים במערכת הפוליטית והתקשורתית. עם זאת, כשנשאל על כך נתניהו, הוא השיב כי עובדה זו אינה מעיבה עליו. היום, בראיון שנתן לגלי צה"ל אמר כי "יש לנו קשרי ידידות. ג'ו ביידן מכיר אותי קרוב ל-40 שנה. הגעתי לציר בוושינגטון כצעיר ישראלי, הוא היה צעיר אמריקאי והיו לנו יחסי ידידות לאורך השנים".