לפי פרסומים במקורות זרים, העסקה להשבת הצעירה הישראלית מסוריה שהושגה בתיווך רוסי כללה מחווה מיוחדת מצד ישראל, שהסכימה לרכוש מרוסיה מיליוני מנות של החיסון "ספוטניק" לקורונה, שיועברו לסוריה. יו"ר "תקווה חדשה" גדעון סער התייחס הבוקר (ראשון) ב"כאן ב'" לדיווחים על הסעיף הסודי בעסקה, ואמר כי "עצם השימוש בצנזורה על משהו שבדמשק ובמוסקבה יודעים עליו, ואזרחי ישראל לא - תמוה".

לשאלה האם העסקה הייתה מוצדקת השיב סער כי "הייתה הצדקה לעסקה – שחרור אזרחית ישראלית, אבל כדי לשפוט באמת צריך לדעת את מלוא הפרטים".

שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס אף הוא ב"כאן ב'" לעסקה ואמר כי "מה שעמד לנגד עניינו זה המקרה של אברה מנגיסטו, לא רצינו צעירה שתהיה תקועה בכלא הסורי במשך שנים".

על הסעיף הסודי אמר השר כי "התחייבנו לבקשת רוסיה לשמור על סודיות בנושא. הקשר שלנו עם מוסקבה ופוטין הוא נכס אסטרטגי לישראל".

בתוך כך גורם המעורה בתוכן המשא ומתן אישר בשיחה עם "הניו יורק טיימס", כי ישראל הסכימה לממן בחשאי מספר לא ידוע של חיסוני קורונה לסוריה.

הגורם אמר כי במסגרת העסקה תשלם ישראל לרוסיה, בתיווכה, על משלוח חיסוני ספוטניק V מתוצרת רוסיה למשטרו של הנשיא בשאר אל-אסד בסוריה. ישראל העניקה לפחות חיסון אחד לכמעט מחצית מאוכלוסייתה המונה 9.2 מיליון תושבים, ואילו סוריה - שנכנסת כעת לשנתה ה-11 למלחמת האזרחים - טרם החלה בהשקת החיסון שלה.