ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ראשון) בבית מלון באילת לרגל פתיחת הענף באמצעות התו הירוק והשתתף בטקס הממלכתי לציון שחרור אילת והנפת דגל הדיו ה-72. 

מוקדם יותר היום סייר נתניהו יחד עם השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בחוף הים באשדוד לאור מפגע הזפת האקולוגי. בסיור השתתפו גם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר בת ים צביקה ברוט, ראש העיר אשקלון תומר גלאם, מנכ״ל משרד רה״מ בפועל צחי ברוורמן, מנכ״ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי ויועצת רה"מ לזכויות בע"ח טל גלבוע.

בנימין נתניהו וגילה גמליאל בחוף הים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו וגילה גמליאל בחוף הים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

נתניהו אמר: "מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים, זו דוגמה ומופת. אנחנו חייבים לשמור על החופים שלנו, על המדינה שלנו, על הגנת הסביבה. השרה גמליאל תביא מחר לממשלה תכנית עם תקציב כדי לנקות את החופים. אני מאוד מתרשם מעבודת המשרד להגנת הסביבה, מהרשות להגנת הטבע והאזרחים. האזרחים זה הדבר הכי מלבב, מאוד מרשים ונוגע ללב. יש כאן עוד הרבה עבודה".

השרה גמליאל אמרה: ״כדי להתגבר על המערכה אנחנו צריכים לגייס עשרות מיליוני שקלים שיושקעו בניקיון החופים. יש לנו אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הספינה האחראית לזיהום, ונעשה הכל כדי לאתר אותה. חובתנו המוסרית כלפי הציבור והסביבה היא לאתר את האחראיים לאירוע. המטרה שלנו היא לפתוח את עונת הרחצה בזמן. אנחנו צריכים להסתכל לעבר העתיד - האירוע הזה ואירועים נוספים בעולם מלמדים אותנו עד כמה נחוץ להיגמל מהדלקים המזהמים ולעבור לאנרגיות מתחדשות״.

"מאחל ליום בו מדינת ישראל תהיה מדינה שחוזרת לשפיות"

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לקראת הטקס, ולאחר שראש העיר כתב פוסט זועם משנודע לו שראש הממשלה הצטרף לטקס ברגע האחרון. "ראש הממשלה החליט שהוא עושה כהרגלו והופך את האירוע מאירוע נקי, סטרילי, מכובד, לאירוע שכולו פוליטיקה", אמר יצחק הלוי.



אתה כתבת היום פוסט מאוד נזעם. היו אמורים להיות הנשיא ריבלין ואתה כראש העיר. טקס ממלכתי שלא מכניסים אליו פוליטיקה. נתניהו השתרבב ברגע האחרון פנימה. אבל גם ב-2017 הוא הגיע.
"אין בעיה שיגיע, אני השנה אעמוד בפעם ה-18 על הבמה כראש עיר ולא קרה מעולם מצב בו שלושה ימים לפני טקס, משנים את כל סדרו. אני בתחילת ינואר קיבלתי אירוע ממלכתי-ארצי, קיבלתי אישור מלשכת הנשיא שהוא ישתתף, היה לי מאוד חשוב בעת הזאת שיגיע נשיא המדינה כי הוא נקי מכל צבע פוליטי והוא אישר, וכך התארגנו. בהזמנות שיצאו לציבור מופיע שם נשיא מדינתנו ראובן רובי ריבלין ושלושה ימים לפני האירוע, מודיעה לשכת רה"מ שהוא החליט להגיע. כתוצאה מזה קרה אשר קרה וגם הנשיא וגם רב אלוף במיל' גדי אייזנקוט בחרו לא להגיע".

אולי הם הבעיה? מחרימים אותו.
"אנחנו מנהלים את האירוע הרבה שנים, בוא לא נהיה תמימים. אירוע שכזה לא קובעים יומיים-שלושה לפני. הבוקר קמתי ומודיעים לי ששינו את סדר הדוברים, זה נשמע הגיוני? אנחנו חיים בעולמות הזויים? ממתי לשכת רה"מ מתערבת בתוך סדר היום שמרכז ההסברה קבע? מבחינתי הטקס ממלכתי נקי, כך היה ב-17 השנים שהשתתפתי בו. אני חושב שהז לא ראוי ולא מכובד".

בנימין נתניהו באילת (צילום: דודו בכר)
בנימין נתניהו באילת (צילום: דודו בכר)

זה חד צדדי מצידו של רה"מ? או העובדה שכנציגת הכנסת נבחרה יפעת שאשא ביטון.
"מי בחר בה? יריב לבין בחר בה, יו"ר הכנסת".

והחליפו אותה כשזה התפרסם.
"נכון, מי שבורח את חברי הכנסת זה יו"ר הכנסת. כנראה מישהו זעם עליו".

החליטו שזה לא טוב שזה יראה כאירוע של תקווה חדשה. הזמנת את ראש הממשלה לפני כמה חודשים?
"אנחנו באירוע הזה, בדרך כלל מי שמזמין וקובע זה מרכז ההסברה, כמובן שואלים גם את דעת העיר. אני אמרתי וקיבלו את עמדתי שבעת הזאת כאשר אירוע הוא חודש ימים לפני בחירות, טוב שיעמוד שם נשיא מדינה שצבוע בצבעים נקיים. אני ביקשתי לקבל אישור שאני יכול לעמוד על הבמה וקיבלתי. שלושה ימים לפני אירוע, ראש הממשלה החליט שהוא עושה כהרגלו והופך את האירוע מאירוע נקי, סטרילי, מכובד, לאירוע שכולו פוליטיקה. היום שלוש הפגנות יש סביב האירוע, מתי היו פה הפגנות? מעולם ואף פעם. אלה הדברים שאני מלין עליהם – הפילוג והשיסוע. אין בעיה שראש הממשלה ישתתף באירוע, אבל כשזה קורה כך, יש בזה בוטות וחוסר רגישות וחבל שכך".

מה תגיד לו?
"אני אגיד בנאום שאני מאחל ליום בו מדינת ישראל תהיה מדינה שחוזרת לשפיות, שאהבה הופכת למנת חלקנו, נאום מאוד ממלכתי. אתייחס לנושא הקורונה ושדה דב אבל אזעק את זעקת תושבי מדינת ישראל שמשוועים לאחווה ולאחדות".

עושה רושם שנתניהו מצליח להקים ממשלת 'ימין על מלא'
"כשאני רואה את הדמויות הקיצוניות שהוא מחבר, אני לא בטוח שזו הצלחה שהייתי מתגאה בה אם תהיה הצלחה. להערכתי, האלטרנטיבה היחידה הסבירה והריאלית להרכיב קואליציה מהמרכז-ימין היא בידי גדעון סער. אני מאמין שכך זה יקרה ומתפלל שזה יקרה".

את המפתחות מחזיק בנט.
"אני מקווה שבנט יודיע סוף-סוף לאן פניו. עושה רושם כרגע שבנט מחובר לבנימין נתניהו, אני מקווה שלא כך יהיה".

אהבת את הסרטון עם היטלר של בן גביר?
"איום ונורא, אני אומר את זה הרבה זמן -  אנחנו התדרדרנו לעומקים מפחידים ומסוכנים. אני חושב שיש קווים אדומים שאסור לחצות אותם ואנחנו רואים איך קווים נחצים. צריך לעצור את זה ומהר". 

מאיר יצחק הלוי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מאיר יצחק הלוי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)