פחות מחודש לפני הבחירות, ינסה היום (שני) שר המשפטים בני גנץ לקדם בישיבת הממשלה את מתווה הלגליזציה של הקנאביס, באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בתוך כך, בישיבת הממשלה יעלה גם נושא פורים וההגבלות האפשריות.

במסגרת הצעת ההחלטה של גנץ, בכוונתו לאשר בממשלה מינוי מיידי של צוות בין־משרדי בהובלת משרד הרווחה, שיגבש תוכנית פעולה והתאמת מענים בתחומי הרווחה, הבריאות, החינוך וההסברה בתוך ארבעה חודשים, לצורך קידום והעברת מתווה הלגליזציה. עוד בכוונת גנץ לאשר בממשלה מינוי רגולטור שיגבש את תוכנית הפעולה בנושאי היבוא, המכירה והגידול. זאת, נוסף לכך שהממשלה תדון במסקנות הצוות הבין־משרדי שמונה ובראשו עומד המשנה ליועמ"ש עמית מררי.

"הגיע הזמן להתחיל לנוע קדימה באופן אחראי למתווה לגליזציה בטוח", אמר גנץ. הצעת החוק ללגליזציה, שהובילו גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, בממשלה כבר אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה וגם במליאת הכנסת בקריאה טרומית, לפני שהוכרז על הבחירות. לפי ההצעה, תבוטל הפללת צרכני הקנאביס ויוסדר שוק קנאביס חוקי. מבוגרים מגיל 21 ומעלה יוכלו לרכוש קנאביס בחנויות ייעודיות.

קנאביס רפואי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
קנאביס רפואי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)


בתוך כך, אתמול התכנסה מליאת ועדת הבחירות המרכזית כדי לאשר את האותיות והכינויים של 39 הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה־24. על פי דרישת מפלגת העבודה, קבעה מליאת הוועדה פה אחד שאין לאשר למפלגת משפט צדק, בראשות לריסה עמיר, את הכינוי "לשחרור יגאל עמיר". המפלגה תיקרא משפט צדק – לרפורמה במערכת המשפט. עו"ד מיכאל ליטווק, בא כוח הרשימה, הודיע כי בכוונתו לערער בפני בית המשפט העליון על ההחלטה.

עמיר, יו"ר המפלגה ורעיית רוצח ראש הממשלה, אמרה בתגובה: "הדרישה של מפלגת העבודה היא ניסיון נוסף לסתימת פיות ולהשתקה המאפיינות את השמאל". בינתיים, במפלגת העבודה נמשכת הסערה סביב מועמדותה של אבתיסאם מראענה, מקום 7 ברשימה לכנסת, שנפסלה בשבוע שעבר בידי ועדת הבחירות המרכזית על רקע התבטאויות עבר שלה ברשתות החברתיות. ההחלטה טעונה אישור של בית המשפט העליון.

גיל ביילין, מקום 10 ברשימת העבודה לכנסת, פנה אתמול במכתב למראענה וקרא לה להתפטר מהרשימה משום שלדבריו היא מבריחה מצביעים פוטנציאליים. “אם מפלגת העבודה יקרה לך, יהיה עלייך לקבל החלטה שרק את יכולה לקבל: להתפטר מהרשימה לכנסת כדי לא לפגוע בסיכויי המפלגה בבחירות הקרובות”, כתב ביילין.

ביילין, ששלח העתקים למועמדים נוספים ברשימת העבודה וקרא גם להם לדרוש ממראענה להתפטר, אמר כי הפגיעה שמראענה גורמת למפלגה היא “אנושה”. מראענה הגיבה על כך בפוסט שהעלתה אמש, בו נכתב: "אישה ערביה מפחידה אתכם? תתמודדו". 

איבתיסאם מראענה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
איבתיסאם מראענה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)