יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על פתיחת התרבות, ועל סוגיית אבתיסאם מראענה. מיכאלי התעקשה להגן עליה ולהבהיר כי "האישה נבחרה בצורה דמוקרטית, האישה הבהירה שהדברים שאמרה אז, היא לא עומדת מאחוריהם, היא באה למפלגה ציונית". כשנשאלה האם היא רוצה בפרישתה, השיבה: "אני מעוניינת בבנייה של עתיד חדש למרכז שמאל במדינת ישראל ולמדינת ישראל. בשביל זה צריך להתקדם קדימה".

איך הייתה ההופעה אתמול של ליאור שליין בצוותא?
"מעולה, איזה כיף זה היה לראות אותו שוב עושה את הדבר שלו. גם היה כיף לראות את הציבור מגיע, אירוע תרבות ממש, אנשים באים לראות ויושבים ביחד וצוחקים יחד".

הייתה התייחסות אליך?
"איך אפשר שלא".

מה היה?
"אני לא יכולה לספר, יש עוד מופעים. הוא הסביר מדוע הוא לא יכול להצביע לי והתשובה היא לא מה שחשבתם. הוא פשוט אדם מאוד תחרותי".

אבתיסאם מראענה עלה בסטנדאפ?
"איך לא? בכניסה לאולם שאלו אותי מה אני אומרת על זה שעולם התרבות נפתח ואמרתי אדרבא ואדרבא, זה היה צריך להיפתח הרבה קודם אבל בתי הספר, איך זה יכול להיות ששנה שלמה הילדות והילדים זרוקים ועכשיו פותחים את האולמות שזה דבר נהדר אבל לא פתוחים את בתי הספר לכיתות ז-י?"

קודם לפתוח את מערכת החינוך ורק אח"כ את התרבות?
"היה צריך במקביל כל הזמן לטפל בזה שילדות וילדים ילמדו. גם אתם רואים בטח ילדות וילדים שהחיים שלהם השתבשו ברמה כל כך עמוקה הנזקים כל כך עמוקים וקשים איך יכול להיות שממשיכים להפקיר אותם ככה?"

אנשים עוזבים בגלל אבתיסאם מראענה את המפלגה. מודאגת?
"אנשים לא באמת עוזבים את מפלגת העבודה בגלל מראענה, תשומת הלב שמוקדשת לסוגיית אבתיסאם מראענה בלתי מתקבלת על הדעת ואני לא מדברת על זה שיש אנשים ברשימה, יוצאים מן הכלל, אלא שיש כמה בעיות במדינת ישראל דחופות מכמה דברים שאישה כתבה לפני הרבה שנים וחזרה בה בצורה הכי מפורשת שיש".

הסיפור לא נרגע.
"בין היתר כי אתם חוזרים ושואלים על כך, אין בכך שום התפתחות".

גיל ביילין שולח לך מכתב שדורש ממראענה לפרוש?
"אני לא קיבלתי את המכתב הזה".

אז שלח אליה.
"הייתי בסיעות בהן עשו דברים כאלה, אנשים שהיו בסיעה הזאת, לא זה מה שקידם את מפלגת העבודה. אבתיסאם מראענה נבחרה בצרוה דמוקרטית".

לו היא תחליט לפרוש.
"האישה נבחרה בצורה דמוקרטית, האישה הבהירה שהדברים שאמרה אז, היא לא עומדת מאחוריהם, היא באה למפלגה ציונית". 

מבחינתך שיישאר כך? את לא רוצה שתפרוש?
"אני מעוניינת בבנייה של עתיד חדש למרכז שמאל במדינת ישראל ולמדינת ישראל. בשביל זה צריך להתקדם קדימה".

הבוקר פורסם שסגן שר מהליכוד פנה לבכירים ברשות הפלסטינית בניסיון שהם יסייעו לנתניהו להיבחר.
"זה קשור לצביעות של נתניהו. אם אבתיסאם מראענה הייתה בעד החוק הצרפתי היא הייתה הופכת להיות יקירת נתניהו בפרט והימין בכלל. זה כל הסיפור כולו. עכשיו הרשות מסייעת לנתניהו להיבחר?"