שר הביטחון בני גנץ פנה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לעצור מיידית את תהליך העברת החיסונים שרכשה מדינת ישראל למדינות זרות ולכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון דחוף בנושא. גנץ ציין במכתבו כי פנה גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על מנת שיבחן את הנושא וטען כי "מדובר בהחלטה מדינית-ביטחונית משמעותית, ובהתאם לכך, היא צריכה להתקבל לפי ההליכים הקבועים בדין".

במכתב, שנשלח לראש הממשלה, לראש המל"ל וליועמ"ש, כתב גנץ: "בעוד שאספקת החיסונים לצוותי הרפואה ברשות הפלסטינית, בוצעה לאחר הליך סדור, ולאור צורך רפואי מובהק של מדינת ישראל, אספקת חיסונים למדינות נוספות בעולם לא הועלתה מעולם לדיון בפורומים הרלבנטיים. מלאי החיסונים הינו נכס של מדינת ישראל והאמירה בהודעתך, לפיה "הצטברה כמות חיסונים שלא נעשה בה שימוש", בעוד שמרבית האוכלוסייה בישראל טרם התחסנה בחיסון השני, הינה שקרית".

שר הביטחון הזכיר במכתבו כי: "לא מדובר בפעם הראשונה שהחלטות ביטחוניות ומדיניות משמעותיות מתקבלות מאחורי גבם של הגורמים הרלבנטיים במדינת ישראל, תוך פגיעה אפשרית בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה, ובשלטון החוק. דפוס זה פוגע ביכולתנו לנהל את המדינה באופן תקין בתחומים הרגישים ביותר שלפתחנו".

מכתבו של גנץ לנתניהו בעניין העברת החיסונים למדינות זרות by maariv on Scribd

כזכור, מוקדם יותר השבוע לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ישראל החליטה להעביר כמות סמלית של חיסונים למספר מדינות בעולם ולרשות הפלסטינית. "לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסייה, התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לישראל לקבלת סיוע באספקת חיסונים", נכתב בהודעה.

בהמשך נכתב, כי "ישראל אינה מייצרת חיסונים בעצמה והיא הודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו על ידי ישראל מיועדות לחיסון אוכלוסייתה ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים. עם זאת, במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל".