ראש הממשלה בנימין נתניהו  התראיין הערב (חמישי) ל"חדשות 13" והתייחס למאבק בתחלואה בנגיף הקורונה, לביקורת המופנית כלפיו וכלפי הממשלה על אופן ניהול המשבר, וכן לסקרים האחרונים לקראת הבחירות ולשיחה הראשונה עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

"באתי הנה כדי לקרוא לאזרחי ישראל לכבד את הכללים כדי שלא נחזור על פורים שעבר", אמר רה"מ בפתח הראיון. "יש מיליון מאתיים אלף אזרחים שלא התחסנו, חלק מהם יכולים למות ולקבל מחלות קשות ואנחנו יכולים לצאת מזה. יש תכנית חמישה שלבים: דרכון ירוק א', פתיחה של בתי ספר, דרכון ב', כולנו נהיה מחוסנים, בפסח הזה נחגוג ביחד".

 6,000 קורבנות זה כישלון לדעתך?
 "אני אמרתי עוד אז שיהיו אלפי מתים וכולם צחקו עליי. הפתרון האמיתי זה החיסונים".

אתה לא רוצה לנצל את ההזדמנות ולהתנצל על כך?
"יש כאן מגיפה קטלנית שלקחה המון אנשים, בארה"ב לקחה חצי מיליון איש, בבלגיה בגודל שלנו יש הרבה יותר, צ'כיה 16 אלף שוודיה 12  אלף, בריטניה 120 אלף וביחס לגודל האוכלוסייה פי 4 מאיתנו".

על מספר מקרי המוות בישראל אמר נתניהו: "אמרתי בתחילת המגפה שיהיו כאן אלפי מתים וגיחכו עליי, אמרו שאני זורע פניקה ומהלך אימים. לצערי זה קרה. כמה אלפים ממקרי המוות הם מיותרים, משום שהפתרון האמיתי זה החיסונים. הבאנו חיסונים ואנשים יכולים לחסוך מעצמם את המחלה הקשה או המוות. זה קורה בכל העולם, יש כאן מגפה קטלנית. אני מצטער שלא הצלחנו למנוע את המתים, אבל ביחד נצליח. אנחנו היחידים שיכולים להצליח".

"התקשרו אליי 30 ראשי מדינות, כולם אמרו – אנחנו מורידים את הכובע על הדרך שניהלתם את זה, תהיו המדינה הראשונה בעולם לצאת מזה", המשיך רה"מ. "בניו זילנד ובאוסטרליה, מדינות אי, הן מדינות מבודדות באוקיינוס השקט ויש שם עוצר אין-סופי. אי אפשר להתכחש לתמונה הגדולה הזאת. חבל על כל אחד שהלך, אבל מזה זמן מה אין סיבה שאף אחד ימות".

הדברים שאתה אומר מתחברים שנתת לעצמך ציון טוב בטיפול. בסקרים זה אחרת. יכול להיות שאתה לא מחובר לתחושה של הציבור?
"הציבור מבין שהובלתי דבר שאין בשום מקום בעולם. התקשורת הישראלית כל הזמן מציגה מחדלים, התקשורת העולמית מתנהגת הפוך. הכלכלה שלנו מדורגת במקום כמעט הכי גבוה במדינות המפותחות. יש עדיין עשרות אלפי עסקים שנלחמים על חייהם ואנחנו יכולים לעזור להם, אבל כשאני בא לעזור להם – פוליטיקאים ויועצים משפטיים אומרים לי 'אתה בבחירות, אתה לא יכול לעזור להם'".

"אני לא מנותק בכלל ממה שקורה בציבור, אני נמצא שם כל הזמן. אני הולך לדוכן הפלאפל, לחנות האופטיקה ולמאפיה. אנשים אומרים לי 'תודה על הסיוע שנתתם'. יש לי עוד 15 מיליארד שקל שאני רוצה לתת לעסקים ועצמאים, לתמרץ מעבידים, ופוליטיקאים ויועצים משפטיים מונעים ממני. ביום הראשון של הממשלה שאני אקים ההחלטה הראשונה – אני הולך לתת את ה-15 מיליארד האלה לאזרחים, כי מגיע להם. הכסף ישנו, אני מוכן להעביר אותו עכשיו. אני הולך להתמקד בשנה הזאת בכלכלה כמו שהתמקדתי בחיסונים", אמר נתניהו.

הזכרת את אנגליה, גרמניה, הם התנצלו על הקורבנות. מה איתך?
"אני עברתי מוות במשפחה, כל מוות במשפחה שהוא פרי מחלה או טרגדיה כזו, כמו האישה הצעירה אסנת בן שטרית או היום בחור צעיר - אני שולח תנחומים למשפחתו, אנחנו במאבק משותף. אני מצטער על זה, אנחנו ביחד נצליח. הבאתי מיליוני חיסונים ונצליח".

האם אתה סומך על עצמך בעניין האיראן מול ג'ו ביידן?
"יש עיקרון מנחה שאני חוזר עליו, נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אמרתי לו טוב ויפה - במשך 40 שנה. לקח זמן, בסדר, לא ישבתי שם בפיק ברכיים, אמרתי לו ג'ו, אנחנו דיברנו הרבה על איראן, זה לא רק זכרונות ילדות וצעירות, אלא הנושא הזה. אמרתי לו תראה, עם הסכם, בלי הסכם, החובה שלי כראש ממשלת ישראל, רה"מ של מדינת היהודים - למנוע הישנות של מעשי הזוועה שנעשו לנו. יש פה משטר שאני אעשה הכל כדי למנוע ממנו להתחמש בנשק גרעיני. אומר לך - כולל כל דבר נחוץ".

הסכם זה לא יותר טוב? 
"הסכם עם מדינה כזאת, עשו הסכמים בהיסטוריה. אמרתי לנשיא ביידן שהסכם או לא הסכם, שני הדברים שיאטו את איראן להתקדם וימנעו מהם לעשות זאת זה איום צבאי וסנקציות קשות. איום צבאי תמיד על הפרק, וסנקציות תלויות רק בו. אף פעם לא אפקיר את ביטחון ישראל".

טראמפ לא היה הידיד הטוב ביותר למדינת ישראל?
"לא היה ידיד גדול ממנו, אמרתי את מילותיי בקפידה, ואני לא חוזר בי".

הוא הפסיד כי לא אמר אמת וניסה לשנות האת הדמוקרטיה שם. אתה מרגיש ככה בישראל? אתה טראמפ הישראלי?
"אני תוקף את התקשורת כי מגיע לה בשעה שהתקשורת העולמית משבשת את הישראלית".

איתמר בן גביר ישרת אותך מול ביידן?
"הממשלה היא לא עם בן גביר, הוא לא בממשלה".

לאחר מכן התייחס נתניהו לבחירות הקרבות ולמצבו בסקרים: "אני מציע להמתין לבחירות, לא לסקרים. יש לנו הזדמנות היסטורית לבנות ממשלת ימין על מלא, בלי החוליים האלה של ממשלה בתוך ממשלה ופריטטיות. אפשר להיפטר מזה".

את אמירתו מאמש - "ממשלת ימין בלי תחלואה" הסביר רה"מ בכך שהתכוון ל"תחלואה פוליטית של רוטציה, ראש ממשלה חליפי". לדבריו, "אנשים לא רוצים לחזור לממשלה של רוטציה והבחירה היא בין ממשלת ימין בראשותי, ממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד או לפיד ברוטציה עם בנט וסער".

הוא ציין כי "כל הדיבור על השיסוי לא בא ממני. אני ראש ממשלה של כולם: מביא חיסונים לכל הישראלים, מביא הסכמי שלום לכל הישראלים, סיוע כלכלי לכל הישראלים. אני עוצר את ההתחמשות הגרעינית של איראן בשביל כל הישראלים. השותפים שלא מצליחים ונכשלים - הולכים ומחפשים במקומות אחרים. מנהיגי ציבור שמתיימרים להוביל, מתחרים בתוך הליכוד באופן דמוקרטי, הם לא מצליחים שם – מנסים במקום אחר, ואחר כך מאשימים אותי בכל מיני האשמות. אני לא מתרשם מזה".

בעניין ההליך המשפטי המתנהל נגדו אמר רה"מ: "הממשלה הבאה לא תשמש אותי להתחמקות מההליך הפלילי. אני לא עוסק בחסינות, אני עוסק בחיסונים. לא אקדם חוקים שיעניקו לי חסינות". עוד אמר: "אני קונה הרבה בעצמי, חברים הביאו מתנות, זה לא הסיפור. אני לא זוכר באיזה חג התקשרתי למילצ'ן, אבל אני יכול להגיד דבר אחד: זה ספין של הפרקליטות שמנסה איכשהו להצדיק ולהסיט את תשומת הלב מהתיקים המתפוררים שנתפרו כדי להפיל ראש ממשלה חזק. יש מאות עדים בתיקים התפורים האלה, מותר לדבר איתם".