ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בפעם הראשונה עם השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל, מוחמד מחמוד פאטח עלי אל חאג'ה, בלשכת רה"מ בירושלים. השניים דנו בפוטנציאל לפיתוח פרויקטים משותפים אזוריים ובילטרליים במגוון רחב של תחומים. 

נתניהו אמר לשגריר כי הוא שמח לראותו ובירך אותו עם הגעתו לישראל: "אנחנו משנים את המזרח התיכון, אנחנו משנים את העולם". בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן-שבת ובכירים נוספים.

בנימין נתניהו, מוחמד אל ח'אג'ה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו, מוחמד אל ח'אג'ה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כזכור, אתמול נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל את פני השגריר בטקס רשמי באולם בית הנשיא, בו קיבל מידיו את כתב האמנה של השגריר. לאחר מכן נפגש שגריר איחוד האמירויות עם שר החוץ גבי אשכנזי והשניים שוחחו על עניינים מדיניים.

נשיא המדינה ושגריר איחוד האמירויות (צילום: דוברות בית הנשיא)
נשיא המדינה ושגריר איחוד האמירויות (צילום: דוברות בית הנשיא)

"זהו מעמד מרגש עבורי כנשיא המדינה", אמר ריבלין בפתח דבריו. "תקופה לא קצרה טיפחנו את היחסים בינינו בשקט, האמנו שאם נמתין בסבלנות תגיע שעת הכושר שבא נוכל לקחת את יחסינו עוד צעד אחד קדימה, להעמיק אותה. תודה לאל בזכות המנהיגות האמיצה והנבונה זכינו לראות את היום הנפלא הזה שבו דגל האמירויות מתנוסס לצד הדגל הישראלי מעל בית הנשיא בירושלים. בית העם בישראל". 

שגריר האמירויות אמר: "הסכם אברהם ייזכר כמגדלור נוצץ בהיסטוריה האנושית לכל שוחרי השלום וככזה שיצר מציאות חדשה. כיום לשתי המדינות יש מטרה משותפת והיא להביא שלום וביטחון לאזור ולהפיץ רוח של אופטימיות ותקווה בקרב עמינו. בנושא זה שתי המדינות כבר החלו להתמודד עם האתגרים שניצבו בפניהם. הביטחון האזורי והבינלאומי נקבעו כיעד משותף, ואני אפעל במרץ לחיזוק הקשרים הפוליטיים בין שתי המדינות, בשירות עמינו והיציבות אזורית".