שר המשפטים בני גנץ הודיע היום (חמישי) לעו"ד עמית איסמן כי החליט להאריך את מינויו לממלא מקום פרקליט המדינה בארבעה חודשים. זאת לאחר שפנה בנושא לנציב שירות המדינה וקיבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה.

גנץ אמר, כי בראייתו יש למנות לפרקליט קבוע בהתאם להחלטת ועדת האיתור שבחרה באיסמן פה אחד. וכי "הדבר לא מתאפשר כרגע בשל וטו של ראש הממשלה נתניהו שמבקש למנות 'פרקליט מטעם' בשל שיקוליו האישיים והמשפטיים, ופועל בנושא למרות שהוא נמצא בניגוד עניינים". על כן, החליט גנץ להאריך את המינוי לממלא המקום לתקופת הזמן הארוכה ביותר האפשרית.

עו"ד איסמן, יליד 1967, נשוי ואב לשלושה, הוא בוגר בית הספר "ליאו בק" שבחיפה. בצבא שירת בחיל הרפואה והוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק. במסגרת תפקידו כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים היה איסמן מעורב בהליכי קבלת ההחלטות בתיקי נתניהו. בניגוד לעמדת רוב בכירי הפרקליטות סבר כי התשתית הראייתית בתיק 2000 מאפשרת העמדה לדין מרמה והפרת אמונים בלבד.

יו''ר כחול לבן בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יו''ר כחול לבן בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, איסמן הומלץ על ידי ועדת האיתור לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, על אף שבעבר ננזף בגין אמירות מיניות לא ראויות שהשמיע כלפי עובדות בפרקליטות. חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, סברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני כשש וכ-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה.

איסמן הביע צער עמוק על הדברים שנאמרו בפני ועדת האיתור, לקח אחריות על מעשיו והתחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל.