ראש המוסד יוסי כהן הגיב היום (ראשון) לתנועה לאיכות השלטון, שביקשה ממנו להצהיר כי אין בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו קשר פוליטי. כהן הגיב ואמר: "אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לראש הממשלה או מפלגת הליכוד. כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה".

תגובתו של ראש המוסד מגיעה, כאמור, לאור דרישתה של התנועה לאיכות השלטון, לאחר הריאיון של נתניהו לחדשות 13 אמש, במהלכו אמר נתניהו כי הוא יציע לכהן תפקיד בממשלה במידה ויעמוד בראשה לאחר הבחירות הקרובות שיערכו ב-23 במרץ.  

במהלך הראיון נשאל נתניהו מדוע החליט לא לערב את ראש המוסד בשיחות המתנהלות בימים אלו מול ארצות הברית והשיב כי "כהן אמור לעזוב את תפקידו בעוד חודשיים, בגלל זה הוא לא לוקח חלק בדיבורים מול ארצות הברית, כי אני רוצה המשכיות, אבל אני חושב על שילובו בהמשך. הוא יהיה תרומה גדולה מאוד לממשלה שאני אקים, אני אדע לנצל את יכולותיו ואני בהחלט אציע לו להצטרף".

בפניה לכהן נכתב כי "מדובר בצל כבד על כהונתך המוצלחת ורבת השנים, זה חילול קודש של ממש. דומה כי נחצה קו שחור אשר אסור שייחצה במדינת ישראל הדמוקרטית. כמי שעסק כל חייו הבוגרים בשמירה על בטחונה של מדינה יקרה זו, אנו סמוכים ובטוחים כי תדע לעשות גם בעת הזו את המעשה הנכון והראוי".