עיתונאי "מעריב" ושדרן 103FM בן כספית חשף אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם על כך שבעמאן מנעו את טיסתו לאמירויות והורה למשרד התחבורה על סגירת המרחב האווירי בין שתי המדינות, מבלי שהודיע או התייעץ עם גורמי המודיעין והביטחון. יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי התייחסה היום (שני) לדברים בתוכניתם של כספית וינון מגל ב-103FM ואמרה: "איך נתניהו מרשה לעצמו ברגל כל כך גסה ובחוסר אחריות כל כך גדול לפגוע שוב ושוב בביטחון ישראל. היחסים עם ירדן הם אבן יסוד של הביטחון של מדינת ישראל, זה הגבול הכי ארוך שלנו".

"אני רוצה לברך את בן כספית על החשיפה הכל כך חשובה שלו מאתמול", אמרה מיכאלי. "ראש הממשלה מסכן את היחסים שלנו עם ירדן ולכן מסכן את ביטחון ישראל וחושף את ישראל למצב בו הגבול הכי ארוך שלה שמגן עלינו מפני הרבה מאוד מדינות שבאות אח"כ, כולל היכולת שלנו להתגונן בפני איראן, חושף אותנו למצב הרבה פחות בטוח".

חברת הכנסת הוסיפה כי "אם זה היה תלוי בי, מזמן הייתי ממנפת את יוזמת השלום של הליגה הערבית ולא עושה את זה בחלקים חלקים, אם זה היה תלוי בי הייתי שומרת על היחסים הטובים עם ארה"ב ולא מוכרת את האינטרסים הביטחוניים של ישראל תמורת הקמפיין שלי שנמשך 12 שנה, הייתי שומרת על היחסים עם שתי המפלגות בארה"ב ולא משעבדת את עצמי לדונלד טראמפ שיעשה לי נעים בגב. יש ממשל דמוקרטי בארה"ב והוא לא סומך על ביבי נתניהו".

"אני מדברת עם החברים הדמוקרטים שלי בקונגרס ובממשל והם רוצים לדאוג לאינטרסים הביטחוניים של ישראל, אבל כל פעם שנתניהו פותח את הפה הם לא יודעים אם הוא מייצג את האינטרסים של ישראל או את האינטרסים האישיים שלו", אמרה מיכאלי והוסיפה: "הייתי מנהלת משא ומתן כמו שצריך מתוך כבוד והבנה שיש לנו אינטרסים משותפים. אתם מעוניינים בלריב, בשביל להישאר בשלטון".

לדברי חברת הכנסת, "זו לא הפעם הראשונה שנתניהו בשנתיים-שלוש האחרונות יורק לירדנים בפרצוף, החל מסיפור המאבטח ודרך העובדה שהוא גרם לזה שהחזרנו להם שטחים. נתניהו לפני שנה וחצי או שנתיים החזיר לירדנים שטחים. מה שרבין השיג נתניהו החזיר".