בעוד שאירופה מהססת להגדיר את חזבאללה כולו כארגון טרור, כ-15 שגרירים ודיפלומטים בכירים ממדינות אירופה המובילות – ובכללן צרפת, בריטניה, האיחוד האירופי, ספרד ובלגיה - יצאו לתדרוך מיוחד בסיור מסוקים בגבול הצפוני של ישראל.

סיור השגרירים, שיצא במסוקים ממרכז הארץ, אורגן על ידי הארגון ELNET אירופה-ישראל, הפועל לחזק את יחסיה של ישראל עם אירופה בשיתוף עם צה"ל. במטרה לאפשר לנציגי אירופה בישראל לראות במו עיניהם את האיומים על ישראל מצד חזבאללה ואיראן ולקדם תגובה רשמית ואקטיבית כנגד איומים אלה. 

"הופתעתי מאוד ממה שראיתי, כמה אנרגיה וזמן חזבאללה הוציאו על דבר שכזה. צריך לראות את זה כדי להאמין", מסר שגריר בלגיה בישראל, ז'אן לוק בודסון. השגריר הוסיף כי "בכל מה שנוגע לאיראן אנחנו בלגיה מאוד חוששים שאיראן תגיע ליכולות גרעינית ואנחנו מקווים שבשיתוף ממשל ביידן נצליח להגיע לפתרון הטוב ביותר". 

תא"ל אורן סתר, ראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל אמר כי ״אחד האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל כיום, הוא הצורך בבלימת התעצמות חזבאללה והחלשתו מחד גיסא, למול הרצון לחתור למדינת לבנון ריבונית בשטחה, יציבה ומשגשגת מאידך גיסא״. מפקד אוגדה91, תא"ל שלומי בינדר שהציג לשגרירים את המנהרה הגדולה והעמוקה ביותר שנחשפה ונוטרלה במבצע ״מגן צפוני״, התייחס גם הוא לאיום הביטחוני: "חזבאללה מסכן לא רק את מדינת ישראל, הוא מסכן בראש ובראשונה את מדינת לבנון. מטרתו היא לערער את היציבות האזורית. מטרתנו היא להגן על תושבי הצפון. להקדים את האויב, לפעול כל הזמן ובמגוון דרכים ולהיות מוכנים להכריע כשנצטרך״.

הסיור מתקיים ברקע ביקורו בגרמניה של נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, לצד בכירים בצבא במטרה להיפגש עם הקאנצלרית מרקל, נשיא צרפת מקרון וקאנצלר אוסטריה קורץ, ולדון באיומים הללו, בדגש על האיום האיראני המתגבר. שמונה מדינות אירופאיות אסרו עד כה על חזבאללה, שש מהן בשנה שעברה בעקבות החלטה גרמנית פורצת דרך. 

שי בזק, מנכ"ל ELNET אירופה-ישראל, מסר: "ההיענות הגדולה של נציגי אירופה היום לבוא ולראות באופן אישי את המתרחש בשטח היא מעודדת, ואנו ממשיכים לרתום את מדינות אירופה כבעלות ברית של ישראל ביתר שאת, על רקע המפה הגאופוליטית המשתנה בעקבות האירועים העולמיים הרבים. הידוק הקשרים והעמקת הדיאלוג בין אירופה לישראל הם בבסיס המשימה של ELNET".