יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ואחד מראשי הציונות הדתית, עו"ד איתמר בן גביר נחוש לקדם הצעת חוק שנועד לחלץ את החקלאי אריה שיף ממשפטו. נזכיר כי שיף, שירה למוות בפורץ מהמגזר הבדואי שניסה לגנוב את מכוניתו מביתו בערד, מואשם בהמתה בקלות דעת.

הרקע להצעה של בן גביר הוא סעיף 34י1 שהתווסף לחוק העונשין לאחר המקרה של שיף, המעניק הגנה למי שעשה מעשה שהיה דרוש באופן מיידי כדי להדוף פורצים. ההצעה נועדה להעניק מענה לריבוי פעולות פשיעה לאומנית שבהן נפרצים ונגנבים בזה אחר זה בתים וכלי רכב בכל רחבי הארץ, ובנגב בפרט.

בתיקון שבן גביר ידרוש לבצע, החוק יורחב כך שיכלול פטור מאחריות פלילית לא רק עבור מעשה שנועד להדוף מתפרץ, אלא אף מעשה שנעשה על מנת למנוע מהמתפרץ לבצע את הגניבה. כך לדוגמה בעל רכב שרכבו נפרץ ונגנב, יוכל בזמן אמת לנקוט אמצעים על מנת למנוע מהגנבים לקחת עמם את רכבו.

לדברי בן גביר, באמצעות הרחבת התיקון יוכלו בעלי הרכוש להתעמת עם שודדים בלי לחשוש מהעמדה בלתי מוצדקת לדין פלילי, ובכך יצמצמו משמעותית את המקרים של פשיעה על רקע לאומני. "אם החוק יעבור – משפטו של אריה שיף יתבטל הלכה למעשה", הבהיר יו"ר עוצמה יהודית. לדבריו, הוא יעלה דרישה להעביר את "חוק שיף" בכנסת הבאה במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

עם זאת, במפלגת הציונות הדתית טרם הושגו הסכמות באשר לשאלה האם בצלאל סמוטריץ' ובן גביר ימשיכו להתנהל כרשימה מאוחדת גם אחרי הבחירות וייגשו יחדיו למשא ומתן הקואליציוני, או שמא דרכיהם ייפרדו מיד אחרי הבחירות וכל אחת משתי המפלגות תנהל משא ומתן באופן נפרד ועצמאי.