שגריר ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן, נפגש הערב (רביעי) עם מזכיר ביטחון המולדת בממשל ביידן, אלחנדרו מיורקס, והשניים שוחחו על האפשרות לפיה ישראלים שיטוסו לארצות הברית לא יידרשו להוציא ויזה. השניים הסכימו על הקמת צוות משותף ישראלי-אמריקאי לקידום הסוגיה.

הרעיון עלה בעבר מספר פעמים לדיון, אך לא התקבל. מה שהכריע את הכף היה עובדת היותה של ישראל מדינה עם אחוז גבוה של דחיות לבקשות להוצאת הוויזה.

השגריר ארדן הדגיש כי הוא רואה חשיבות גבוהה להכללת ישראל בתוכנית הפטור מאשרות של הממשל האמריקאי, ואמר כי קבלת ישראל לתכנית תמחיש את היחסים המיוחדים בין המדינות והעמים. השגריר ארדן ציין כי הוא ילווה אישית את קידום הנושא עד להשלמתו. השניים סיכמו כי יוקם צוות משימה משותף ישראלי-אמריקאי שיפעל ויציג את מסקנותיו למזכיר לבטחון המולדת ולשגריר.

בשנת 2017 דווח כי  ירושלים הגיעה להסכמות עם וושינגטון, לפיהן ככל הנראה בתוך שנים בודדות לא נידרש לתהליך הארוך והמייגע. המהלך, בו מבקשים לבטל את החובה בקבלת ויזה כתנאי כניסה לאמריקה, יתאפשר בעקבות הסכם בין המדינות שיקנה לרשויות האכיפה של אמריקה את האפשרות לקבל מידע על ישראלים המוגדרים חשודים בביצוע פשעים חמורים, וכך למנוע את כניסתם לארצות הברית.