ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (שלישי) לראשונה מאז הבחירות, סרטון אישי בחשבון הטוויטר שלו, בו בירך את לרגל חג הפסח והזהיר במקביל, מפני עיכוב רכישת החיסונים הבאים. "לצערי, יש מי שמעכב את אישור הממשלה על רכש החיסונים הנוספים הללו וזה מסוכן מאוד לבריאות ולכלכלה, צריך לשים את הפוליטיקה בצד".

"חג שמח אזרחי ישראל, אני שמח לראות אתכם חוגגים ברחבי הארץ היפה שלנו. זה לא מובן מאליו. מדינות רבות נכנסות עכשיו לסגר, אנחנו ברוך השם עכשיו בסדר. יש לזה הרבה סיבות: בראש ובראשונה כי הקדמנו להזמין מליוני חיסונים לארץ וכמובן בזכוות ההיענות שלכם ובעזרת קופות החולים - אנחנו הקדמנו את כל העולם ואנחנו יוצאים ראשונים מהקורונה. חזרנו לחיים", כך אמר בפתח דבריו. 

"אבל צריך לזכור יש תפוגה לחיסונים שקיבלנו, נצטרך עוד חיסונים, עוד מיליוני חיסונים, עוד חצי שנה, עוד שנה, אף אחד לא באמת יודע מתי. לכן כדי לשמור על הבריאות האיתנה שלכם, כדי לשמור על הכלכלה הפתוחה שלנו אנחנו חייבים להזמין עכשיו עוד מיליוני חיסונים. הבשורה הטובה שאני יכול להגיד לכם, שבסבירות גבוהה מאוד החיסונים שנזמין כבר יהיו תקפים גם לילדים שלנו". 

לסיכום אמר, "לצערי, יש מי שמעכב את אישור הממשלה על רכש החיסונים הנוספים הללו וזה מסוכן מאוד. משום שבמקום להקדים מדינות אחרות בתור, הפעם אנחנו יכולים לאבד את המקום שלנו בתור והחיסונים שמיועדים להגיע אלינו - יגיעו למדינות אחרות. זה מסוכן לבריאות, לכלכלה, צריך לשים את הפוליטיקה בצד ולאשר מיד בממשלה את רכב החיסונים הנוספים שיגיעו לישראל".

בהמשך הערב, גורמים המעורים ברכש החיסונים מסרו כי ההערכה היא שיהיה צורך להתחסן כל חצי שנה מחדש וייתכן גם בשתי מנות, וכן חיסון צעירים, לכן יש לרכוש 36 מיליון חיסונים. במידה ויהיה עודף ,יהיה סעיף בחוזה שיאפשר מכירת חיסונים למדינות אחרות וקבלת תשלום עבורם, אפשר לפרוס את זמן האספקה (למשל שיגיעו ב2022-2023), ואפשר להקפיא למקרה הצורך.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, השיב לו על הסרטון, וכתב: "נתניהו, עד שאתה יוצא מהבונקר, זה בשביל לשקר? אתה חונק את הדמוקרטיה שלנו בשביל לברוח ממשפט, ומנסה להשאיר את מדינת ישראל בלי שר משפטים. אם המדינה חשובה לך יותר מהמשפט שלך, בוא נכנס ממשלה ונאשר את כל מה שצריך לאשר, היום".