התפתחות נוספת בסאגת הבחירות לרשות הפלסטינית. ישראל הודיעה לאיחוד האירופי שלא תאשר כניסת משקיפים פלסטינים לירושלים לקראת הבחירות לרשות. הבחירות אמורות להתקיים ב־22 במאי, אך בירושלים מסרבים להרשות כניסת משקיפים בשל מגבלות הקורונה. גורמים בלשכתו של אבו מאזן הבהירו כי "בלי ירושלים לא ייערכו בחירות".

בביקורו האחרון באירופה הבטיח נשיא המדינה ראובן ריבלין כי ישראל לא תמנע את קיום הבחירות בירושלים. במיוחד אמר את הדברים לנציגי ממשלת גרמניה, שם מייחסים חשיבות רבה לבחירות. מקור מדיני ציטט את ריבלין באומרו כי "עדיין לא קיבלנו בקשה ולא דנו בכך, אבל בעבר נתנו להם אפשרות להצביע במזרח ירושלים. לא רבים מהם מימשו את הזכות, אבל מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית שלא יכולה לנהוג בערכים בלתי דמוקרטיים". 

לטענת אותו מקור, לשאלה אם ייעשה ניסיון לקיים את הבחירות באמצעות הדואר, השיב הנשיא בשלילה, לנוכח הכישלון לעשות זאת תחת ממשלת שרון, שבה ישב בקבינט. האיחוד האירופי והממשל החדש בוושינגטון הבהירו כי הם רואים בחיוב את הבחירות ברשות בכלל ובירושלים בפרט. מקורבי הנשיא ג'ו ביידן העבירו לאבו מאזן את ציפיות הנשיא ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. הם הבהירו כי ממשל ביידן ישקול אם וכמה מאמצים להשקיע בסוגיה הפלסטינית, אם לאבו מאזן ולממשלתו לא תהיה תמיכה ציבורית בייצוג הפלסטינים, וכי לצורך כך דרוש הליך דמוקרטי שקוף ומפוקח בדמות בחירות.

מסרים נחרצים אף יותר הגיעו כאמור גם מאירופה. מדינות האיחוד האירופי, שחלקן מעבירות כספים לרשות, דורשות מאבו מאזן לקיים בחירות בגדה וברצועה. אבו מאזן מצדו חזר והבטיח כי לא ייערכו בחירות ללא השתתפותם של תושבי מזרח ירושלים, אך ההערכות הן כי הוא עשוי לחזור בו אם יעריך שיפסיד לחמאס או שמרואן ברגותי יתמודד מולו מהכלא. במקרה כזה ישמשו קשיי ההצבעה ומשבר הקורונה כתירוץ מושלם עבורו. 
מזכיר הפת”ח ג’יבריל רג’וב, לשעבר ראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה, הבהיר כי הרשות הפלסטינית שואפת לתיאום מול חמאס גם בסוגיית ירושלים, וכי ייתכן שהמועמדים ממזרח ירושלים למועצה המחוקקת הפלסטינית יוסכמו מראש בין שני הצדדים. 

רג’וב הצהיר שתושבי מזרח ירושלים ישתתפו בבחירות גם אם ישראל תתנגד לכך, ושוועדת הבחירות המרכזית כבר הודיעה כי פלסטינים ממזרח ירושלים שנושאים תעודת זהות כחולה יוכלו להתמודד.