מפלגת נעם פירסמה הבוקר (חמישי) בדפי הפייסבוק והטוויטר של המפלגה, כי בכוונתה לדרוש במהלך המו"מ הקואליציוני את תיקון החלטת הממשלה מס' 2331 המחייבת את מוסדות המדינה לפעול בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם, המבטיחה להגן על נשים ולהבטיח את ייצוגן במערכת הפוליטית הבינלאומית. בהודעת המפלגה נכתב כי המפלגה "תפעל לקבלת החלטת ממשלה המחייבת את מערכת הביטחון להחזיר את ערך הניצחון כערך מרכזי של צה"ל, בחינוך המפקדים, בהכשרה הפיקודית ובשיקולי בניית הכח הצבאי וכח האדם".

בתגובה לכך צייץ יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "זאת הממשלה שאתם רוצים? ממשלה מופרעת, גזענית, שובניסטית שתחזיר את ישראל לימי הביניים? אף ראש ממשלה שפוי ואף נבחר ציבור שפוי לא יכול לאפשר לדבר כזה לקרות. הגיע זמן החלטות".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, התייחסה גם היא לדרישה בחשבון הטוויטר שלה: "חושך הקרוי בטעות 'מפלגת נעם' הוסתר כל הבחירות רק כדי לחשוף שבשביל חסינות לנתניהו ידרשו עולם סטייל סיפורה של שפחה. ממשלת ביבי היא לא רק משחק כסאות פוליטי אלא סכנה מוחשית לשלומן של נשים ולהט״ב".

ח"כ לעתיד מטעם מפלגת העבודה, אפרת רייטן, צייצה גם היא: "קוראת לחברותיי מהציונות הדתית ומהליכוד להתפכח ולהתפקח, להרים את הראש ולהסתכל אל היוזמות הכובלות והחשוכות שמבקשת מפלגת נעם לקדם בעיניים. אנו קוראות לכן להשמיע את קולכן. בכל מקרה, אנו נעשה את העבודה בכנסת גם עבורכן. אתן יכולות לסמוך עלינו".

בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר ואבי מעוז חותמים על איחוד (צילום: דוברות מפלגת נעם)
בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר ואבי מעוז חותמים על איחוד (צילום: דוברות מפלגת נעם)

בהודעת מפלגת נעם עוד נכתב כי תדרוש גם את הקמתו של מטה ממשלתי בשם מג"ן הע"ם, אשר יחייב את משרדי הממשלה השונים, וכלל הגופים הממשלתיים לפעול ע"פ עקרונות חוק הלאום. מטרתו של המטה תהא: "למנוע מגורמים זרים אנטי-ישראליים לחדור למערכות הציבוריות במדינת ישראל ולהשפיע על התודעה, לשנות ערכים ולפגוע בחוסן הלאומי".

עוד הוסיפו בהודעת מפלגת נעם כי "נעם תפעל גם, להחזיר למדינתנו את הצביון היהודי שבשנים האחרונות הלך ונשחק, על ידי הפסקת המיזמים הממשלתיים הפועלים בשבת, שמירת המעמד האישי היהודי על ידי הכפפת מערך הגיור לרבנות הראשית בלבד".

בנוסף צויין בהודעת המפלגה, שנמסרה בשם יו"ר המפלגה אבי מעוז, כי הם ימליצו יחד עם רשימת הציונות הדתית לנשיא המדינה על בנימין נתניהו.