יו"ר ימינה נפתלי בנט העביר בחודש יולי האחרון ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסמך ובו מידע לכאורה על מקום קבורתם של נעדרי סולטאן יעקוב, כך דווח הערב (חמישי) באתר וואלה! מפי שני מקורות שמעורים בנושא.

במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה לא הכחישו כי המסמך הועבר ליועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. גורם ביטחוני ציין כי המידע נבדק אך היה מוכר כבר לקהילת המודיעין ולא חידש דבר.

על פי הדיווח, המסמך הינו מזכר בן למעלה מ-20 שנה אשר נכתב בכתב יד על נייר מכתבים רשמי של לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית. המקור שהעביר את המסמך טוען כי מדובר בכתב ידו של יאסר ערפאת. כתב היד אכן דומה לזה של ערפאת, אולם לא ניתן לאמת שאכן כך הדבר.

במסמך לא נכתב כי מדובר בקברים של נעדרי סולטאן יעקוב, אך הוא כולל תיאור מילולי של מיקומם של שלושה קברים באזור מסוים בבית קברות בדמשק שם נקברו אנשי אש"ף שמתו אחרי 1980 והנחיות כיצד לזהות את מיקומם. עוד נכתב במסמך, כי הגופות היו חנוטות ונקברו בארונות מתים "משוריינים".

מחבר המסמך גם שרטט מפה כללית של מיקום האזור הרלוונטי בתוך בית הקברות ושל מיקום הקברים הרלוונטיים בתוך אותו אזור. מחבר המסמך ציין כי כדי לזהות שאכן מדובר באזור הנכון בבית הקברות יש למצוא קבר של אדם בשם עבד אל-עזיז אל-וג'יה - איש אש"ף לשעבר שנקבר באותו מקום.

אחרי שבנט קיבל את המסמך והעריך שהמקור מהימן הוא העביר אותו לבכירים בלשכת ראש הממשלה. בלשכת נתניהו העבירו את המסמך לבדיקה של הגורמים הרלוונטיים בקהילת המודיעין. בלשכת בנט סירבו להתייחס לדברים.
  
כזכור, לפני כשנתיים אותרו במבצע משותף של אגף המודיעין בצה"ל ושל הצבא הרוסי שרידי גופתו של זכריה באומל - אחד מנעדרי קרב סולטאן יעקוב משנת 1982. שרידי הגופה נמצאו בבית הקברות במחנה הפליטים הפלסטיני "אל-ירמוכ" בדמשק אשר מוזכר במסמך שבנט העביר לנתניהו.

בחודשים האחרונים חידש הצבא הרוסי את החיפושים אחר גופותיהם של שני הנעדרים האחרים - יהודה כץ וצבי פלדמן. למרות חידוש החיפושים עליהם דווח בתקשורת הערבית, הצבא הרוסי לא הצליח לאתר את גופותיהם.

לכתבה באתר "וואלה!" לחץ כאן