ביומו האחרון בתפקיד, שר המשפטים בני גנץ קידם היום (חמישי) את תזכיר התקנות שמטרתן לאפשר לנפגעי עבירות מין וסחר להעיד ללא נוכחות הנאשם. התזכיר יפורסם היום להערות הציבור, מה שיאפשר את קידומו גם ללא מינוי שר משפטים. 

על פי ההצעה, יתאפשר לנפגעים להעיד ללא נוכחות הנאשם, אם יש חשש שזו תפגע בעד או בעדות. כמו כן, לא יהיה עוד צורך בחוות דעת מקצועית לכך, אלא בתצהיר של העד.

 כאמור, כיום יש לבקש זאת 20 יום לפני מתן העדות, וכעת מוצע לאפשר בקשה 14 יום לפני. תזכיר התקנות מקודם כחלק מהחלטת גנץ לקדם את יישום מסקנות ועדת ברלינר בנושא הטיפול בנפגעי עבירות מין.

"מדובר בתקנות חשובות שיקלו על נפגעי עבירות מין לתת את עדותם. זו מחויבות שלנו, לדאוג שהמערכת עושה כל שביכולתה בכדי למנוע סבל וקושי נוסף, ולעודד את האמיצות והאמיצים שמחליטים להתלונן, שיזכו לגיבוי", ציין גנץ והוסיף: "החל ממחר לא יהיה שר משפטים שיעמוד בראש המשרד ולכן ראיתי לנכון לקדם את התקנות החשובות האלה שהחל ממחר לא ניתן יהיה לקדמן, כמו תזכירי חוק רבים נוספים, בשל העובדה שלא יעמוד שר בראש המשרד".

הוא הדגיש עוד כי "החלטתו של ראש הממשלה להשאיר את משרד המשפטים ללא שר מכהן חמורה ופוגעת בראש ובראשונה באזרחים הזקוקים לסיוע של המשרד לקידום חוקים ותקנות חשובות שיסייעו להם".