היום (שני) צפויים להתקיים שני אירועים גדולים עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו. הראשון - הדיון הראשון של שלב ההוכחות במשפטו, והשני - פתיחת סבב התייעצויות הנשיא עם נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה־24, שבסיומן יחליט על מי מחברי הכנסת יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. מתנגדי נתניהו לא נשארו אדישים, והגיעו להפגין.

בשעות אלה עושה את דרכה שיירת מחאה של פעילי התנועה לאיכות השלטון מלטרון להפגנה מול בית הנשיא. ״כבוד הנשיא, עדיף אפילו להתפטר מאשר לתת לנאשם בפלילים אפשרות להרכיב ממשלה״, מסרו. 

גם מפגיני התנועה "אין מצב" נמצאים מחוץ לבית הנשיא: "לומר לו כי אינו יכול להעניק את המנדט להרכבת הממשלה לחבר כנסת נאשם בפלילים עם שלושה כתבי אישום אשר לא כיבד בחתימה את הסכם ניגוד העיניינים שהוכן עבורו", קראו.

שיירת כלי רכב בדרך להפגנה (צילום: התנועה לאיכות השלטון)
שיירת כלי רכב בדרך להפגנה (צילום: התנועה לאיכות השלטון)

בנוסף, עשרות מפגינים נמצאים גם מחוץ לבית המשפט כשהם קוראים "לך", וטוענים כי "נאשם בפלילים לא צריך לכהן כראש הממשלה עד שיוכיח את חפותו". 

מנגד, הגיעו לבית המשפט גם תומכי נתניהו, שהגיעו יחד עם שיירת ראש הממשלה אל מחוץ לאולם בית המשפט, כשהם מבקשים לשמור על כבודו ונושאים שלטים של "ביבי מלך" ואוחזים בדגלי הליכוד. מספר חברי כנסת מהמפלגה נמצאים במקום גם הם, ביניהם ח"כ שלמה קרעי.