שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והסביר את עמדתו ביחס לפלונטר הפוליטי לאור תוצאות הבחירות. "אף ממשלה שתקום לא תחזיק מעמד", הבהיר. והדגיש כי גם נפתלי בנט וגם גדעון סער יצטרכו להפר הבטחותיהם לבוחר. "איזו ממשלה שלא תקום מבין האפשרויות – ממשלה מקרטעת של נתניהו עם 59 מנדטים ועוד ארבעה של מנסור עבאס, או ממשלת שעטנז עוד יותר גדולה של 58 מגוש השינוי – אף אחת מהן לא תחזיק מעמד".

הנשיא ריבלין מקבל את תוצאות הבחירות לכנסת ה-24. צילום: לע"מ

"אף אחד מראשי המפלגות לא עשה טעות. בעבור גדעון סער זה היה מוקדם מדי להפר הבטחות בחירות, אך הוא יצטרך להפר אותן – כמו שבנט יפר את נדריו, אחרת לא יקרה כלום. גם לבנט יהיה מאוד נוח שנתניהו ינסה להקים ממשלה ולא יצליח, ואז יהיה לו מעין הכשר לעשות מפלגת שעטנז. זה לא כל כך חשוב", אמר.

רמון הדגיש כי לדעתו נתניהו הוא איש המפתח, ויכול להציע לבנט להיות ראשון ברוטציה, ושאם לא יעשה כן, מצבו יהיה גרוע אף יותר. על האפשרות שלפיד ובנט יחברו לממשלת רוטציה בה בנט הוא הראשון, טען רמון כי "גם זה מדע בדיוני. ממשלה כזאת לא תגיע לרוטציה כי היא תחזיק מעמד חודשיים-שלושה. בנוסף, זאת תהיה פשיטת רגל מוחלטת של השמאל". 

רמון הצטרף לרבים שהציעו לשנות את שיטת הבחירה וקרא לבחירות פרסונליות: "ההצעה שלי פשוטה, 'רק ביבי' או 'רק לא ביבי', אין שום אידיאולוגיה. בואו נעשה בחירות ישירות תוך חודשיים לראש ממשלה, ונבחר – כן ביבי או לא ביבי".