טקס השבעת חברי הכנסת ה-24 התקיים אתמול בירושלים, כשעתיים אחרי שנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. ריבלין ויתר על הצילום המסורתי עם נתניהו וחברי הכנסת ועזב את המשכן בתום הטקס, ייתכן שבהמשך לסירובו להעניק את המנדט באופן אישי לרה"מ. שר הבינוי והשיכון וחבר הכנסת (יהדות התורה) התייחס לדברים ברדיו "קול ברמה": "אם הנשיא הטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, אז היה צריך ללכת עם זה עד הסוף. אי אפשר לעשות רק חצי הדרך, הנשיא ריבלין התחמק מכל חברי הכנסת, לא רק מנתניהו".

"דיברתי אתמול עם סמוטריץ', הבנתי שיש נוסחאות לפתרון", אמר השר בהתייחס לפלונטר הפוליטי והוסיף: "בהחלט הפריע לי שראש הממשלה קידם את סמוטריץ על חשבוננו, ואמרתי לו את זה עוד לפני הבחירות. אנחנו עוד נברר את זה מולו, אבל זה לא הזמן כעת".

על המגעים להרכבת הממשלה אמר: "אין מצב שאנחנו נשב לא עם לפיד ולא עם ליברמן, תוריד את זה מהפרק. כל החלומות שאפשר לדבר עם החרדים, הכל שטויות. אנחנו בבלוק עם נתניהו, חד משמעית".

השבעת הכנסת ה-24 (צילום: ערוץ הכנסת)

על האפשרות לחיבור עם המפלגות הערביות: "אני לא יודע לגבי החיבור איתן, אבל יודע שהחיבור עם ליברמן ולפיד עוד יותר גרוע".

לסיום התייחס ליצמן לאפשרות להליכה לבחירות לחמישיות ואמר, "מה שנראה שהולכים לבחירות חמישיות, אבל ברור שאנחנו הולכים אך ורק עם נתניהו. עם האגו שיש היום, לא בטוח שהוא יצליח להקים ממשלה".