האלוף במיל' עמוס גלעד שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכנית ב-103FM והתייחס לדיווחים על תקיפת האונייה האיראנית ולמתקפה בסוריה הבוקר המיוחסות לישראל: "הפעולות המיוחסות לצה"ל הן פעולות מרשימות מבחינה מבצעית, אחת פעולה בעומק מעל 1500 קילומטר מגבולנו אם אכן אנחנו אחראים לה". הוא הוסיף כי "למעשה ישראל מנסה למנוע הקמת חזית שנייה לצד לבנון, איום על ישראל, על מרכזי האוכלוסין".

גלעד התייחס גם לשיחות המתקיימות בימים אלו על הסכם הגרעין עם איראן: "רה"מ אמר שנתנגד להסכם והוא לא יחייב אותנו, יפה. בוא נעשה השוואה של נתונים, הוא אמר שההסכם הקודם שאובמה הוביל, הוביל לפצצות גרעין, כשאובמה סיים שמונה שנות שלטון אמנם ההסכם היה גרוע אבל התוצאה הייתה שפרויקט הגרעין האיראני קפא על שמריו, גם הארכיון שהמוסד הביא בפעולה נועזת מוכיח את זה".

"כשטראמפ סיים את ארבע שנותיו, איראן התקדמה מאוד לכיוון האופציה לפתח נשק גרעיני ומה אנחנו יוצאים נגד ארה"ב בצורה בוטה כזאת? ועוד ביום השואה? האם יש לנו אופציה, לא טכנית, האם ישראל אסטרטגית יכולה?", המשיך גלעד. 

גלעד העביר ביקורות על התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מול ארה"ב: "אני לא יודע להסביר אותו, לדעתי הוא עושה דברים חמורים מאוד, גם אין קבינט. אני לא מוטרד מהיכולות של צה"ל, הן מאוד מרשימות". הוא הוסיף כי "אני מאוד מודאג מקבלת ההחלטות, משהו חמור קורה. האמת היא שהאיראנים התקדמו לכיוון אופציה שתאפשר להם לייצר נשק גרעין לכשיחליטו בפרק זמן קצר".

שיחות להצלת הסכם הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות להצלת הסכם הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

כנשאל האם יש קשר ישיר בין פעולותיה של ישראל לבין משפטו של נתניהו השיב כי "אני תמיד נזהר להאשים על דבר שאינני יודע, אבל לי באופן אישי יצא להציג את האיום האיראני לרה"מ נתניהו בשנת 96', כך התחלתי את התפקיד שלי באמ"ן". לדבריו, הפעולות שלנו גרמו לכך שאיראן מתקדמת לעבר נשק גרעיני: "זה כשל חמור מאוד שיום יבוא ועלול להשפיע עליו חמורות. כל הזמן מטמטמים אותנו עם כל מיני אמירות, רה"מ אמר שההסכם גרם לייצור פצצות, שום פצצה לא נוצרה, הם מתקדמים לאופציה".

גלעד גם התייחס לאופציה של שינוי במדיניות של איראן בהקשר התגובות להתקפות צה"ל: "אם איראן תתקדם בנושא הגרעיני ולמרות הפעולות המוצלחות של צה"ל, על פי מה שמיוחס, 150 אלף רקטות מאיימות עלינו מלבנון". הוא הוסיף כי "הם עובדים על פרויקט הדיוק, טילים שמסוגלים לפגוע בדייקנות במטרות אסטרטגיות, "למרות שאנחנו פוגעים בהם הם ממשיכים ואסטרטגית אנחנו לא מצליחים לשכנע אותם להפסיק". 

עמוס גלעד (צילום: ששון תירם)
עמוס גלעד (צילום: ששון תירם)

על השאלה האם הסכם הגרעין יימנע זאת הגיב כי "העובדות הן שהסכם הגרעין אפשר לצה"ל לפעול בצורה מדהימה בעיקר בסוריה. אנחנו מתקרבים למצב מסוכן, מי יעזור לנו? נתניהו משתלח בנשיא ארה"ב, ארה"ב היא נדבך מרכזי, עמוד תווך מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל". אמר גלעד וסיכם "התגרות פומבית? אין בה שום תועלת. אין גם מוסדות שלטון, ממשלה ופיקוח בכנסת".