קובי ריכטר, טייס הקרב לשעבר ואיש העסקים בהווה, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM על הפוסט החריף שכתב בפייסבוק, בו הוא האשים את נתניהו בעשיית הון פוליטי מהסוגייה האיראנית. בין השאר, הוא כתב בו כי "תכנית הגרעין האיראני היא לא איום קיומי".

"אני לא מאשים את נתניהו", אמר ריכטר בפתח דבריו, "האשמתו איננה מטרתי. היא לא חשובה, אלא הצפה של בעיה קשה שהיא בעיה בעיניי של ביטחון המדינה. אני חושב שאיראן היא בעיה גדולה של ישראל בנושא תמיכתה בטרור שסביבנו, הגרעין האיראני הוא בעיה בינלאומית ולא בעיה ספציפית לישראל, וישראל איננה מטרה של איראן ביום שיהיו לה פצצות". 

עוד הוסיף, כשעומת עם העובדה שאיראן אומרת בגלוי כי היא מעוניינת להשמיד את ישראל: "המדינה היחידה שאיראן מצהירה על איום עליה היא ישראל וזה לא משחק בין איראן לישראל זה משחק בין איראן לארצות הסוניות הגדולות על יוקרה והגמוניה בעולם המוסלמי בין השיעה שאיראן מובילה והסונה שיש בה את סעודיה, מצרים, טורקיה. האיום על ישראל קשור ליוקרה במאבק ההוא, נאמר שיכלה איראן להשמיד את ישראל, מה בדיוק היה יוצא לה מזה? אף אחד לא מפעיל נשק גרעיני במקום שאין לו רווח יוצא דופן מהתוצאה".

הוא הבהיר כי "אני לא אומר שהגרעין האיראני איננו בעיה, אני טוען שאנחנו צריכים להשתלב בצורה הכי טובה במאמץ בינלאומי למנוע, לעכב אותו. יש לנו שותפים מאוד טובים בעניין שנתניהו ברצונו להצטייר כמוביל פחות או יותר מתנכר אליהם וגורם בידוד לישראל ולתרומה שהיא יכולה לתת למאמץ בינלאומי.

"תקיפה של איראן על ידי ישראל היא בלתי אפשרית, אני לא אומר שאי אפשר לנפנף בדברים כדי לגרום למשל לארה"ב להיות יותר נחרצת. אבל לנפנף בצורה של 'לא נסכים לשום הסדר' או לעשות את השטות שנתניהו עשה עם טראמפ, לצאת מההסדר, ובארבע השנים שלו ההאצה לקרת הפצצה הייתה משמעותית לעומת ההסדר הלא אופטימלי של אובמה, זאת הבעיה", הוסיף הטייס לשעבר.

ריכטר התייחס גם לתקיפה של מתקן הגרעין התת-קרקעי בנתנז, ואמר כי הוא "מאוד שמח שיש פעולות שמעכבות את הגרעין האיראני, יכול להיות שישראל הייתה חלק ממנה. אבל לנפנף בזה כדי להיות המוביל העולמי?".

עוד ציין את תפקידה של רוסיה ומנהיגה ולדימיר פוטין בנושא האיראני: "מי שמצטיירת נוסף לסין כאילו בצד של איראן במאבק היא רוסיה. פוטין. רבותיי, הטילים של איראן מהמקום בו הם משוגרים יחד עם פצצה גרעינית מגיעים גם למוסקבה. אין מצב בעולם שפוטין מאפשר לדבר הזה לקרות. הוא תומך בזה כל זמן שזה אצבע בעין של ארה"ב, ביום שזה יגיע לקראת משהו, זה מאמץ בינלאומי".

בסוף דבריו, סיכם את טענותיו נגד ראש הממשלה: "הטעות החמורה שעשה נתניהו בשכנועו של טראמפ לצאת מההסדר כדי להיות בראש הרשימה של הלוחמים באיראן הייתה טעות קשה אסטרטגית ואין לה שום הסבר, חוץ מלנסות ולפאר את עצמו ולהשתמש בזה שהוא המגן היחידי נגד השואה האיראנית. זו הביקורת שלי".