ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין בלשכת רה״מ בירושלים.

בתום הפגישה אמר נתניהו: "אין איום רציני יותר במזרח התיכון מזה שיוצר המשטר הפנאטי באיראן. איראן מאיימת על השלווה בכל מקום". הוא הוסיף כי "שנינו מבינים את החשיבות בעצירתה של איראן. המדיניות שלי כראש ממשלת ישראל ברורה: לעולם לא ארשה לאיראן לאיים על ביטחונה של ישראל".

"אנחנו מכבדים ומעריכים את הנשיא ואת העם האמריקאי. לישראל ולארה"ב ברית שאינה ניתנת לערעור, אין לארה"ב בת ברית נאמנה יותר מישראל", סיכם נתניהו. 

שר ההגנה אוסטין אמר באותו המעמד: "תודה לך ראש הממשלה, אני מעריך מאוד את העם הישראלי. זה ביקורי הראשון בירושלים כשר ההגנה, והוא הפך משמעותי יותר כשביקרנו ביד ושם. התרשמתי מגבורתם של הניצולים. זוהי תזכורת לחובתנו לעמוד מול האיומים".

הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים להמשיך ולעבוד בשיתוף כדי להבטיח את האינטרסים האסטרטגיים של המדינות ונמשיך במאמצינו להביא לנורמליזציה ביחסי ישראל ומדינות ערב. אני בטוח שביחד נוכל להביא שלום לאזור".

במערכת הביטחון רואים חשיבות רבה בביקורו של אוסטין בארץ, משום שמעבר לעובדה שזהו ביקור ראשון של בכיר בממשל החדש, מדובר באירוע בעיתוי שבו ארה"ב מחדשת את המשא ומתן עם איראן לחזרה אפשרית להסכם הגרעין.

אתמול נפגש מזכיר ההגנה האמריקאי עם שר הביטחון, בני גנץ. בסיום פגישתם נשאו השניים הצהרה משותפת בקרייה בתל אביב. גנץ אמר: "הדגשתי בפני המזכיר אוסטין שישראל רואה בארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות –הראשונה בהן היא איראן. המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם, למזרח התיכון ולמדינת ישראל. נמשיך לעבוד יחד עם שותפינו האמריקאים כדי לוודא שכל הסכם עם איראן יבטיח את האינטרסים החיוניים של העולם וארה"ב, יימנע מרוץ חימוש גרעיני באזור ויגן על מדינת ישראל".

אוסטין, מצדו, אמר: "אני רוצה לבטא את המחויבות החזקה של ממשל ביידן-האריס למדינת ישראל, לביטחונה וליציבות האזור. שנינו מסכימים שהבטחת ביטחונה של ישראל נמצא גבוה בסדר העדיפויות, ואני מסכים עם חששו של גנץ מפני האיומים באזור".