במהלך טקס יום הזיכרון שהתקיים הבוקר (רביעי) ברחבת הטקסים בהר הרצל, התפרץ הורה שכול לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו וצעק: "בלי פוליטיקה! תתבייש לך. איפה הייתם ארבעים שנה?". יאיר נתניהו, בנו, מיהר להגיב וטען כי "מבזים אח שכול ביום הזיכרון".

בהמשך, הגיב לציוצו של כתב חדשות 12, ירון אברהם וטען כי "יש לך בכלל ספק שזה תוכנן ואורגן מראש? בטח תשמיט את זה בדיווח באלג׳זירה".

כאמור, בפתח דבריו בטקס אמר נתניהו כי "אנחנו מתקדמים מאוד בהליך התכנוני של היכל ההנצחה המיוחד לנפגעי פעולות האיבה. ממשלת ישראל אגון לנפגעי הטרור והביטוח הלאומי מחויבים למשימה הזו ואנו נגשים אותה. זו תהיה אחת ההחלטות הראשונות שתבוא לאישור הממשלה הבאה". דבריו אלה הובילו הורה שכול להתפרץ עליו ולצעוק: "בלי פוליטיקה, תתבייש לך! איפה הייתם 40 שנה?".

מאייבי מוזס, יו"ר נפגעי פעולות איבה, נמסר: "מזה עשור אנו פועלים להקמת היכל הנצחה ממלכתי לחללי פעולות האיבה בדיוק כפי שהוקם לחללי מערכות ישראל. הצעת המחליטים נמצאת על שולחן מזכירות הממשלה ולכן ההתייחסות של ראש הממשלה להקמת היכל הזיכרון לחללי פעולות האיבה לא היתה פוליטית בשום צורה. ראש הממשלה ביטא את בטחונו שכל ממשלה שתקום תשלים את המשימה הלאומית החשובה הזאת".