יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'‏, התייחס היום (שישי) לאפשרות של הקמת ממשלה הנתמכת במפלגת רע"ם והבהיר בחשבון הטוויטר שלו פעם נוספת: "לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל בהקמת ממשלה מופקרת, מתוך ראיה קצרת טווח, שתהיה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים ותהפוך את כולנו לבני ערובה שלהם".



הוא הוסיף כי "אם הליכוד יכשל במלאכת הרכבת ממשלה לאומית, זה יהיה בגלל שהוא מבזבז את הימים היקרים שהמנדט אצלו בכיוונים מסוכנים וחסרי סיכוי". זאת, ברקע הפרסומים לפיהם במשא ומתן של הליכוד להקמת ממשלה, מנסים להפעיל במקביל, לחץ על סמוטריץ' על מנת שלא יתנגד להקמת ממשלה בתמיכת רע"ם.

יקי אדמקר מראיין את בצלאל סמוטריץ' בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט (צילום: מתוך כנס מעריב-ג'רוזלם פוסט)

בליכוד כידוע, מקיימים לאחרונה מגעים אינטנסיביים עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, במטרה להגיע להסכמות באשר להקמת הממשלה. עם זאת, הדרך לעשות כן גם על ידי הצטרפות ימינה, תהיה נעוצה בתמיכת רע"ם. סמוטריץ' הביע לא פעם את התנגדותו למהלך. עם זאת, גורמים בליכוד מעריכים כי נתניהו מעוניין לקדם קואליציית 59 ללא כל אזכור של תמיכת המפלגה הערבית.

נוסחה מעורפלת זו תאפשר, לכאורה, לסמוטריץ' לתמוך בממשלה, בלי להפר את הבטחתו. אם ממשלת 59 תעבור בהצבעה בכנסת, גורמים בגוש הימין מביעים תקווה שעוד גורמים פוליטיים ירצו להצטרף אליה כדי למנוע בחירות חמישיות.