ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) מחה בימים האחרונים נגד תוכנית הסאטירה הוותיקה "ארץ נהדרת", שבפרק האחרון הציגה את דמותו, המגולמת על ידי השחקן שחר חסון, כשלזרועו כיסוי צהוב המזכיר את כיסוי צלב הקרס של הנאצים. הבוקר (ראשון) שוחח בן גביר בנושא עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"בושה וחרפה. למה? בעיקר בגלל שישה מיליון יהודים שנרצחו ונטבחו. הביטו, יש לי חוש הומור, ולא פעם מחקים אותי בארץ נהדרת. לפעמים החיקויים מרחק רב מהמציאות, אבל כל עוד זה בגבולות השיח. אבל להשוות ח"כ במדינת ישראל לנאצי? אני נאצי? זאת אומרת שהנאצים לא היו כאלה גרועים? אפשר לדבר איתם? להאניש אותם? זו המגמה של האדון מולי שגב וחבריו? פשוט בושה".

בתגובה לביקורת שנמתחה על הצגתו של בן גביר, עורך "ארץ נהדרת", מולי שגב, השיב למבקרים: "כמי שקרוי על אח סבי שנספה בשוא, אני מאמין שההתעלמות וההכלה של גילויי הגזענות בתוכנו היא זילות השואה באמת". על כך השיב בן גביר: "תגובה מטופשת לחלוטין כי האמירות שלו למעשה נותנות איזשהו גושפנקה לזה שהנאצים הם לא כאלה גרועים, לא שאני גזען. אם אדון מולי היה קורא פסקי דין של ביהמ"ש העליון היה מגלה שביהמ"ש העליון אמר שאני לא גזען. עד היום שארץ נהדרת הציגו אותי כגזען לא קפצתי, לפעמים צחקתי, לפעמים זה ממש לא הצחיק אבל זה בגבולות. כאשר אתה מכניס את השואה? בוא נעשה תרגיל".

"כאילו לא ראיינת אותי אלפיים פעם ובכל פעם ששאלת לא אמרתי שאני לא נגד כל הערבים, אלא רק אלה מתוכם שרוצים לרצוח ופוגעים בחיילים שלנו, כאילו לא היו שני פסקי דין של ביהמ"ש העליון שאמר 'אין לכם הוכחות וביסוס'. גם אם הייתי מדבר נגד כל הערבים, ואני לא, להשוות את זה לנאצי? זה מה שהנאצים עשו? דיברו נגד הציבור? המשרפות והטבח, שישה מיליון יהודים שנטבחו ונשרפו, בואו לא נהיה צבועים, אם ארץ נהדרת הייתה עושה את זה לאחמד טיבי או מנסור עבאס כל העולם היה קם וצועק. אני מדבר על להט"ב שמה? שהם אחים שלי? כמו ששאלת ואמרתי לך שאם הבן שלי היה להט"ב הייתי מחבק אותו? נכון, אני לא חושב שבמדינת ישראל לא צריך להתיר נישואים של אבא ואבא, הגענו למציאות הזויה שמוחקים אבא של שבת ואמא של שבת, אבל אחרי שאתה אומר את זה, זה מה שהנאצים עשו?"

"אם אני נאצי? זאת אומרת שהנאצים, אפשר לדבר איתם? היית מראיין נאצים? גבולות השיח צריכים להיות ברורים. מה שעשו ארץ נהדרת זה לפגוע ביהודים שנרצחו ונטבחו. אני לא מבין למה כל התקשורת לא צועקת", הוסיף בן גביר.

יו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)
יו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)

כשנשאל האם הוא מתכוון לנקוט באמצעים משפטיים מול התוכנית, השיב: "אני מתלבט על זה, אני לא יודע אם כח"כ לתבוע, לתבוע, לתבוע? אני מתלבט, אני יודע דבר אחד, בתור נער גדלתי על קרובים קרובים, מאוד אהבתי את התוכנית, מולי שגב צריך להבין שמה שהם עשו זה פשוט חציית קו אדום, זה לירוק בפנים של נטבחי השואה וניצולי השואה".

על הטענות כי התנגדותו להקמת ממשלה בתמיכת רע"מ נובעת מגזענות אמר בן גביר: "אתה רוצה לומר את הדבר הבא - כל הערבים רוצים להשמיד את מדינת ישראל, תומכי חמאס, תומכים בשהידים. אני לא מקבל את המשוואה הזאת. מנסור עבאס, כמו גם איימן עודה אלה תנועות שרוצות לפגוע במדינת ישראל. אם זה היה מישהו שנאמן, יש לי חברים דרוזים לא מעט שמכירים בקיומה של מדינת ישראל ורוצים לחיות כאן בשלום ושגשוג". 

"רע"מ סנדלה את ממשלת בנט-לפיד. גם אם אנחנו נחזיק לממשלה את הידיים יום למחרת היא תיפול, אין לממשלה כזאת זכות קיום. אני מצביע נגד מנסור עבאס, לא אתן לו כוח, הוא ממרר לתושבים בדרום את החיים. תשאל את תושבי באר שבע, דימונה, אופקים, תראה איך ממררים להם את החיים שם", הוסיף.

בסיום דבריו הבהיר בן גביר כי הוא נגד החלפתו של נתניהו בנציג אחר מהימין על מנת להרכיב ממשלה: "אני לא בעד, אני לא כפוי טובה, נתניהו הוא ראש ממשלה ליגה אחת מעל כולם. יש לי מחלוקות איתו וביקורת עליו".