יו"ר הועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר, אמר היום (שלישי) למעריב, לאחר ההפסד של גוש נתניהו אמש בהצבעה בכנסת על מבנה הוועדה המסדרת: "הוועדה המסדרת לא תכונס ללא הסכמות בין הצדדים, אין לי שום כוונה לקיים הצבעה בניגוד לסיכומים שהיו ביני לבין הגוש השני. אני לא אוותר על עקרונות הליכוד כדי לרצות את גוש מתנגדינו".

בתוך כך מכנס אחר הצהריים יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ מאיר כהן, את נציגי גוש השינוי על מנת לדון בדרכים להפעיל את הוועדה המסדרת ואת מוסדות הכנסת למרות התנגדותו של זוהר.

אחת האופציות שיידונו היא להחתים שליש מחברי הוועדה על דרישה לכנס את הוועדה המסדרת, כדי להצביע על בחירת סגנים ליושב ראש הכנסת על פי ההצעה שהם גיבשו. לדיון הוזמנו גם נציגי ימינה אך לא ברור אם יגיעו. לעומת זאת, נציג רע"מ בוועדה המסדרת צפוי להשתתף בפגישה.

אמש פוצצה למעשה ישיבת הועדה המסדרת שכונסה לאחר ההצבעה במליאת הכנסת לאחר שח"כ זוהר לא הסכים להעלות להצבעה הצעה של גוש השינוי  לפיה יהיו לגוש שלושה סגנים ליו"ר הכנסת לעומת סגן אחד לליכוד. ח"כ זוהר טען כי ההצעה מנוגדת לסיכומים מוקדמים ונעל את הישיבה תוך שהוא מודיע שעד שלא יגיעו אתו לסיכומים הוא לא מתכוון לכנס את הוועדה.

כתוצאה מכך משותקת למעשה עבודת הכנסת שכן לא ניתן לבחור ועדות כספים וחוץ וביטחון זמניות ולא ניתן לכנס נשיאות כנסת המורכבת מיור הכנסת ומסגניו. נשיאות הכנסת היא זאת שמאשרת להגיש הצעות חוק במליאה.

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הכנסת וליו"ר הוועדה המסדרת: "יש לפעול ללא דיחוי להקמת ועדות הכנסת – שיתוק הכנסת פוגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, וזאת מתוך שיקולים זרים".

כזכור, הצעת יש עתיד להרכב הוועדה המסדרת אושרה אמש ברוב של 60 תומכים לעומת 51 מתנגדים. זאת, לאור הכרעתם של ארבעת חברי הכנסת של מפלגת רע"מ, שתמכו בהצעת יש עתיד ודחו את זו של הליכוד. גורמים ביש עתיד מסרו כי אופן ההצבעה של רע"מ נסגר בפגישה שהתקיימה מוקדם יותר היום בין לפיד למנסור עבאס. עוד הוחלט כי בתמורה להצבעה, עבאס יקבל את ראשות ועדה למיגור הפשיעה במגזר, תפקיד סגן יו"ר כנסת ונציגות בוועדת כספים על מכסת יש עתיד.