חברי הכנסת של יש עתיד ושל גוש השינוי פרצו שלשום במחיאות כפיים כשהתברר כי ניצחו בהצבעה במליאת הכנסת על הרכב הוועדה המסדרת.

היה זה רגע מתוק עבורם והוכחה לכך שגם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יודע פרק בפוליטיקה. לפיד ספג ביקורת על כך שיצא לחופשה בחו"ל בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו החל במגעים קדחתניים בניסיון להקים ממשלה.

שלשום הצליח לפיד להדהים את נתניהו, את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר וגם את יו"ר ימינה נפתלי בנט, כשרקם בחשאי דיל עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס.

"ניצחנו בקרב אחד, אבל עדיין לא ניצחנו במערכה", הודה אחד מחברי הכנסת של גוש השינוי, לאחר שההתלהבות הראשונה מהניצחון במליאה שככה.

הניצחון בהחלט משמח מבחינתם, אבל בשלב הנוכחי הוא בעיקר מורלי, ובגוש יודעים כי עוד ארוכה הדרך לבלפור. נכון שנתניהו ספג מפלה מפתיעה במליאה, אולם עבאס מיהר להבהיר מיד לאחר ההצבעה שהוא "לא בכיס של אף אחד" וכי הוא מבקש לשמור על מעמדו כלשון מאזניים בין הגושים.

מעין פרפראזה על משפט ידוע שאמר נתניהו בבחירות 1999 בהקשר הפלסטיני: "ייתנו - יקבלו, לא ייתנו - לא יקבלו". 

בגוש השינוי ממתינים בדריכות לרגע שבו בנט יירד סוף־סוף מהגדר ויחליט באיזה צד הוא, עוקבים מקרוב אחר מהלכיו של עבאס, ועוד יותר מכך מצפים שנתניהו ייכשל במלאכת המרכבה ובעוד 13 יום המנדט יעבור אל לפיד.

רק אז יוכלו לדעת אם התמיכה של רע"ם הייתה נקודתית ואם הניצחון שלשום היה בגדר סנונית שמבשרת את בוא האביב.