חברת הכנסת אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית שוחחה היום (רביעי), עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, על ההפגנה מול ביתו של ח''כ זאב אלקין, אשר במהלכה הותקפה אשתו מריה אלקין בקללות וכן על מנסור עבאס ומפלגת רע''מ והכוונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיעזר בהם על מנת להרכיב ממשלה.

סטרוק התייחסה לניסיונותיו של ראש הממשלה להרכיב קואליציה. לטענתה, ההתמקדות של נתניהו בבנט בימים אלו, לאחר תקופה בה לא הצליח לשכנע את סמוטריץ' להתפשר על עמדותיו, הוא מוצדק: "כשאתה מנסה להגיע ליעד מסוים, אתה מחפש את נקודת התורפה הטובה ביותר. נתניהו הבין שאצלנו אין נקודות תורפה אז חבל לו להתאמץ על הנתיב הזה".

בנט וסמוטריץ' בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנט וסמוטריץ' בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנושא רע''מ אמרה כי "מנסור עבאס תומך במחבלים ומתכוון להשיג באמצעים שלטוניים את מה שלא הצליחו להשיג באמצעים מלחמתיים. אסור לנו לתת את המתג של המדינה בידי מי שמתכוון לשימוש בו בשם הגרועים באויבנו".

סטרוק התייחסה בנוסף לקללות שספגה מריה אלקין, אשתו של ח''כ ממפלגת תקווה חדשה: "כואב לי בהיבט האישי מה שעושים לה וגם בהיבט הציבורי, לאן הגענו? השיח בהפגנות הוא משהו נורא ואיום, לא תיארתי לעצמי שזה ידרדר לרמה הזו. יש שיח של שנאה בתוך החברה הישראלית, היהודית וזה משהו שכואב לי ומציק לי".

כאשר נשאלה מי לדעתה מוביל את השיח האלים, ענתה חברת הכנסת כי היא "לא יכולה לשים אצבע מאשימה על אף אחד. השיח הזה מגיע מכל הכיוונים של המערכת הפוליטית. גם השיח נגד החרדים הוא איום ונורא. התפקיד שלנו כאנשי ציבור הוא לייצר שיח אחר".

בתוך כך, מוקדם יותר היום פנתה מפלגת הציונות הדתית ליו''ר ימינה נפתלי בנט ויו''ר תקווה חדשה גדעון סער בסרטון חדש, בו טענה כי היא "חושפת את פניו האמיתיות של מנסור עבאס".

קמפיין הציונות הדתית נגד רע''מ: "הפרצוף האמיתי של מנסור עבאס", קרדיט: הציונות הדתית

בסרטון פנתה מפלגתו של סמוטריץ' לבנט וסער וקראה להם לא להקים ממשלה בתמיכת רע''מ והעומד בראשה, אשר "רק לפני חצי שנה הכריז שהוא עוסק בג'יהאד אזרחי כי האפשרות לאחוז בנשק ולצאת למלחמת ג'יהאד אינה אפשרית. אם תעדיפו ממשלה כזאת על פני האפשרות להקים ממשלת ימין אמיתית תזכרו לדראון עולם בהיסטוריה של מדינת ישראל״.