ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בשעה באולם ירושלים בכנסת, מיד לאחר ההצהרה לתקשורת שקיים יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בה הצהיר כי אם נתניהו ייכשל בהרכבת ממשלת ימין, יתמוך בממשלת אחדות ותקף: "בניגוד לטענותיך נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין, אתה עובד רק על אפשרות אחת, אתה מוכן לעשות הכל כדי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים והדרך היחידה שלך לעשות זאת היא לעמוד בראשות ממשלת שמאל של לפיד מרצ והעבודה". 

"אתה קורא לזה ממשלת אחדות לאומית - איזה מכבסת מילים להונות את הציבור", המשיך והוסיף: "בפועל זו ממשלה עם 50 חברי כנסת של שמאל ושמאל קיצוני. יחד איתך, 7 מנדטים, דבר שלא היה במדינה, זו פשוט יריקה בפרצוף של הדמקורטיה, בהתחייבויות המפורשות שנתת שלא תשב עם לפיד והשמאל, אתה לא רק אמרת את זה אתה חתמת על זה באופן דרמטי במסמך בערוץ 20 לפני כמה ימים". 

"אמרת שרה"מ לא יכול לכהן עם 10 מנדטים, כי 'זה לא דמוקרטי ולא מוסרי'. איך אפשר להתייחס לדברים האלה שאתה פשוט מתעתע בציבור וסותר ב-100 אחזו, 180 מעלות את הדברים שאמרת, אתה קורא לעצמך ימינה ובפועל הולך שמאלה", ציין. 

נתניהו המשיך והוסיף כי "זו תהיה ממשלה פריטטית משתקת ומשותקת. בנט מסרב לתמוך בפיתרון היחיד שלא מלווה בחיסול הימין, בחירות לראשות הממשלה. נפתלי, אתה רק דרשת רוטציה פעם אחר פעם, לא ניהלת מו"מ. אתה מנסה למשוך זמן, כולל בשיחות במו"מ בזמן שהמנדט אצלנו סגרת דיל עם לפיד על ממשלת שמאל ומשאל קיצוני. גם מיתמם, אומר "מה אתם רוצים ממני, אני מוכן להקים ממשלת ימין, תביאו את סמוטריץ' ואת גדעון".

בהמשך נשאל האם כמוצא אחרון הוא שולל את האפשרות לתת לבכיר אחר להיות רה"מ והשיב: "תנו לציבור להחליט! כמה אנשים הצביעו בעד ממשלת השמאל הזאת? לפיד, העבודה, מרצ והמשותפת זה בלוק ענק של כמעט 50 מנדטים של שמאל. יש לנו צ'ופצ'יק ימני קטן, מי ייקבע את הדבר הזה? אני קובע? לא, אני מעמיד את עצמי לבחירה דמוקרטית, הרי אמרתם שיש משאל עם על נתניהו. לא אוהב לדבר על עצמי בגוף שלישי, זה משאל עם עליי - בבקשה, תנו לציבור להחליט! שיטילו את זה על מישהו אחר".

כזכור, מוקדם יותר היום פרסמו בליכוד הודעה נגד בנט, אשר טענה כי "פניו לממשלת שמאל". "בנט פועל בניגוד לרצון הבוחר ובניגוד להתחייבויותיו שלא ישב תחת לפיד והשמאל", טענו במפלגה ואף הוסיפו: "ראש ממשלה לא יכול לכהן עם שבעה מנדטים, זה לא דמוקרטי ולא מוסרי".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם הוא לדברים וטען כי "אין גבול לנוכלות":

שר הביטחון בני גנץ הגיב גם הוא: