הפרשנים נדב העצני ושמעון ריקלין שוחחו הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל, ודנו על השאלה - "האם תם עידן נתניהו".  בראשית השיחה אמר ב-103FM כי "השאלה היא איפה ראש מחנה הימין. ומי שקורא לעצמו כך, לצערי הוא לא כזה, נתניהו, נמצא במבוי סתום והוא מניב לנו הופעות מופלאות כמו זו של אתמול בערב, והאשמות רבות מאוד שהוא בייחוד צריך להאשים את עצמו, וכתוצאה מהדבר הזה מדינת ישראל נמצאת בתוך מצב באמת של בעיית תפקוד קשה של המערכות וגם משבר חוקתי חסר תקדים".

לדבריו, הדבר שבאמת צריך לעשות לטובת כולם הוא נתניהו צריך בכבוד לפרוש. הטיעון שהצביעו לו שני מיליון איש הוא כבר כל כך שחוק, בדמוקרטיה יש כללי משחק והם קובעים כיצד מרכיבים ממשלה וקואליציה. "נתניהו שיזם את ההליכה המוקדמת לבחירות לא מצליח במשך ארבע מערכות בחירות, למרות שרוב הציבור הישראלי ובבחירות האחרונות רואים את זה עוד יותר, אפשר להקים ממשלה בעשר דקות, כל אחד אחר מהימין ומהליכוד יכול להקים ממשלה, רק לא נתניהו. הוא לא הימין. אני תמיד הייתי בימין", הסביר.

ריקלין השיב לו: "זו לא פעם ראשונה שנדב חושב שנתניהו צריך ללכת, זו תמה מורכת. זה נכון שמשפחת העצני היא מתנחלת ונתניהו לא, ובהיבט הזה הם יותר ימניים מנתניהו, ומכיוון שאין להם מה לומר על העשור המופלא שנתניהו הביא למדינה, אז שוב ושוב נחזור למה שהיה פה לפני 20 שנה - העצני הוא דוגמה למתנחלים כפויי הטובה שלא מבינים אפילו על מה הוויכוח, ולא מבינים מה זה ימין או לא".

נתניהו על בחירות ישירות לראשות הממשלה. צילום: ערוץ הכנסת

לדבריו, הסיפור היום של ימין ושמאל זה האם יש פה הגמוניה שמונעת מרוב אזרחי ישראל, המסורתיים, הדתיים, הסרוגים, האם היא נותנת לכל האזרחים שוויון הזדמנויות וביטוי, זו השאלה האידאולוגית. "השאלה היותר חשובה היא השאלה האנושית שבה נדב העצני וחבריו נופלים שוב ושוב - נדב אתה רואה את מסע הרדיפה אחרי נתניהו, השקר, האכיפה הסלקטיבית, התקשורת עם העליהום ומה שיש לך לומר זה נתניהו לך מכאן? אתה משתף פעולה עם אלה שרודפים אחרי נתניהו? איך הגעתם למצב הזה? למה נתניהו לא יכול להקים ממשלה? כי אתם מצדיקים חרם עליו, של סער ושל בנט, בנט הנוכל השקרן עם שבעה מנדטים. נתניהו הוא איש אמת בניגוד לבנט, הוא דואג לעם ישראל 24/7", הוסיף.

העצני הגיב - "שמעון, אני מבין שיש הגדרה חדשה של הביטוי ימין ואני דבק בהגדרות הישנות.נתניהו בכל הנושאים הללו הוכיח במהלך שנות שלטונו הארוכות שהוא לא שם, אפילו בכל מה שנוגע לרדיפה ושלטון החוק, נתניהו החל לתקוף את המערכת המשפטית רק כאשר זה הגיע לכתבי האישום נגדו. אני מסוגל להתווכח רק עם אנשים שמחוברים לעובדות. הוא לא איש ישר".