חבר הכנסת עמר בר לב ממפלגת העבודה שוחח היום (ראשון) עם גדי נס בתכניתו ברדיו 104.5FM והתייחס לדרישתה של יו"ר מפלגתו, ח"כ מרב מיכאלי, במשא ומתן להקמת "ממשלת השינוי": "ח״כ מרב מיכאלי תהיה שרת הביטחון, או האוצר או שרת החוץ".

בתחילת דבריו, התייחס בר לב להסלמה מול הפלסטינים ברצועת עזה, ואמר כי "מה שצריך זו לא יד חזקה אלא יד חכמה. צריך לשמוע לראשי מערכת הבטחון שאומרים לדרג המדיני - 'אין פתרון צבאי למה שקורה בדרום' - הדרך להגיע לשקט היא דרך מורכבת וצריך להגיע להסדר שכולם מדברים עליה. גם נתניהו מדבר אך כרגיל מדבר ולא עושה כלום. הדבר היחיד שהוא עושה מאפשר את כניסת כספי השוחד של קטאר לרצועה". 

הוא נתן את דעתו גם על חילופי השלטון המיועדים במדינה, לשרים המיועדים לתפקידי שר הביטחון, החוץ וכמובן ראשות הממשלה, גדעון סער, יאיר לפיד ונפתלי בנט בהתאמה, והגיב לגבי ה"חשש" שבעקבות הדם החדש שייכנס למערכות, גורמי טרור כאלה או אחרים ינצלו את הסיטואציה: "אני לא בטוח שהשיבוץ שעשית לממשלת השינוי זה יהיה השיבוץ הסופי. כל שלושת השמות שהזכרת מילאו תפקידי ביטחון ופעלו לפי המדיניות הצבאית ודרג השב״כ. צריך פתרון במוח ולא בכוח". 

עוד הוסיף כי "מי שמנהל את הסכסוך זה החמאס והג'יהאד האיסלאמי ומי שרוקד לחליל שלהם זה בנימין נתניהו וממשלת ישראל. צריך להבין שאף אחד לא מנהל את הסכסוך והתוצאה היא שקרוב ל-20 שנים יורים עלינו מתי שבא להם וכל פעם זו סיבה אחרת. הייתה שנה שקטה, אך לא בגללנו אלא בגלל הקורונה". 

הקצין הבכיר לשעבר דיבר גם על המהומות במזרח ירושלים בשבוע האחרון: "זה בלתי מתקבל על הדעת שיהודים מכים ערבים וערבים מכים יהודים. זה תפקידם של המשטרה והשב״כ למנוע את הדברים הללו". 

בסוף השיחה עלה הנושא הפוליטי, ובר לב הסביר כי מפלגה ערבית לא תשפיע על ההחלטה של אף ממשלה: "מדובר באמירה ריקה מתוכן. לא מפלגת רע"מ ולא אף מפלגה אחרת תוכל למנוע מישראל מהלכים שמהדינה תחליט למען ביטחונה".

 בנוגע לחלוקת התפקידים שפורסמה בסוף השבוע, אמר כי "מרב מיכאלי תהיה אחת מבעלי התפקידים הבכירים בממשלה. אם זה שרת חוץ, אוצר או ביטחון, אין שום סיבה בעולם שמפלגת העבודה עם שבעה מנדטים תקבל פחות תפקידים מאשר ימינה או ישראל ביתנו. אנחנו יותר גדולים מאשר גדעון סער".